سیاستاخبارامنیتTOP

جنگ روانی نظامیان ارشد امریکایی در برابر افغانستان

کابل ۲۶/ حوت / باختر
این گفته های قومندان عمومی نیروهای مرکزی امریکا که می گوید فعالیت های داعش در افغانستان بیشتر خواهد شد یک جنگ روانی در برابر مردم افغانستان است.
جنرال کنت مکنزی، قومندان نیروهای مرکزی امریکا می گوید که با آغاز فصل تابستان ممکن است حمله های داعش در افغانستان افزایش یابد.
به باور این مقام امریکایی تلاش های امارت اسلامی در پیکار با گروه داعش در افغانستان با دشواری های رو به رو شده است.
با آنهم او اعتراف کرده است که امارت اسلامی در برابر داعش موقف مستحکم دارد٬ شماری از کشور هم پیمان با امریکا و نهاد های بین المللی که در نفوذ این کشوراند هم از گسترش فعالیت داعش و ازدیاد شمار جنگجویان این گروه در افغانستان سخن گفته اند.
از دید مردم افغانستان٬ امریکایی ها با خروج از افغانستان٬ برنامه های راهبردی شان در افغانستان و منطقه فراموش نکرده اند٬ آنان در فکر ادامۀ مداخله در افغانستان و دخالت در مسایل منطقه یی دارند٬ در حقیقت این امریکا است که می خواهد داعش را بزرگ نمایی کند٬ واقعیت این است که امریکا در طول سال ها برنامه یی برای مبارزه با داعش نداشته است٬ حتا شماری از کشور ها منجمله روسیه٬ ایران٬ چین… مدعی اند که داعش ذریعه امریکایی ها به افغانستان انتقال یافته است٬ پس می توان گفت که داعش برنامه نیابتی امریکا برای منطقه است و اگر رشد هم می کند، در عقب آن امریکا و متحدین آن قرار دارند.
امارت اسلامی با رد گفته های این مقام امریکایی می گوید که به هیچ گروهی هراس افگن اجازه فعالیت در افغانستان داده نخواهد شد.
بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، گفت:«هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که این ادعاها ثابت شوند٬ امارت اسلامی در تمامی کشور به گونه کامل کنترول دارد و به هیچ کسی اجازه نمی دهد که امنیت کشور را اخلال کند.»
از دید مردم افغانستان٬ اگر امریکا واقعا در پی مبارزه با وحشت و دهشت است٬ اطلاعات را که در باره داعش و ازدیاد حمله های این گروه دارد با نهاد های امنیتی افغانستان شریک کند در غیرآن٬ بزرگ نمایی داعش جز تفکر امریکا برای بی ثباتی منطقه حرفی دیگری بوده نمی تواند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا