سیاست

حامد کرزی با خانم حنا ربانی کهر وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد

کابل باختر 12 دلو

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ظهر امروز با خانم حنا ربانی کهر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان در ارگ دیدار کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر،در این دیدار که داکترزلمی رسول وزیر امور خارجه، جاوید لودین معین سیاسی وزارت امور خارجه و محمد عمر داودزی سفیر افغانستان در جمهوری اسلامی پاکستان حضور داشتند، در مورد گسترش روابط میان دو کشور، پروسه صلح و تهدیداتی که از سوی تروریزم متوجه دو کشور است، بحث و گفتگو صورت گرفت.

خانم حنا ربانی کهر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان در این دیدار گفت که سفرش به افغانستان یک سفر حسن نیت و به هدف تحکیم روابط بیشتر با افغانستان می باشد.

وزیر خارجه پاکستان در این دیدار از رئیس جمهوری  افغانستان دعوت کرد تا در نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و ایران که قرار است در میانه ی ماه فبروری در پاکستان برگزار گردد، اشتراک نماید.

همینگونه وزیر خارجه پاکستان وعده سپرد تا کشورش در پروسه صلح افغانستان، همکاری همه جانبه نماید.

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در این دیدار گفت که پاکستان می تواند در پروسه صلح افغانستان نقش موثری داشته باشد.

رئیس جمهوری کشور به همینگونه گفت که بد امنی در افغانستان و پاکستان باعث شده است تا زیان های جدی به مردم برسد و دو کشور از ترقی و پیشرفت لازم عقب بمانند.

 

رئیس جمهوری کشور همچنان سیر بنیاد گرایی را در منطقه یک پدیده مضر و باز دارندهء ثبات و پیشرفت دانست و گفت که دلایل افراطیت باید مطالعه گردد و کشور های افغانستان و پاکستان باید گام های عملی در جهت تحقق صلح و تامین ثبات بردارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا