سیاست

حامد کرزی: با قطعنامه لویه جرگه همنوا و هم صدا می باشیم و آنرا هدایت مردم افغانستان می دانیم

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز در مراسم اختتامیه جرگه عنعنوی اشتراک نموده قطعنامه مشورتی جرگه را مورد تایید قرار داد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر، رئیس جمهور کشور ضمن قدردانی از نیروهای امنیتی کشور و حوصله مندی شهریان کابل با تائید قطعنامه جرگه عنعنوی گفت: جرگه افغانستان شرایط معقول در مطابقت با منافع ملی کشور، عنعنه، دین و آرزوی مردم افغانستان را در پیشروی جامعه جهانی و امریکا گذاشت و اشتراک کننده گان آن درک کردند که تماس، رابطه و همکاری ما با جامعه جهانی و امریکا دارای معقولیت بوده و به منفعت افغانستان می باشد.

رئیس جمهور قطعنامه جرگه را به تمام معنی جامع دانسته گفت: منافع ملی، آبرو و عزت مردم افغانستان را در نظر گرفیتد. همچنان استقلال و حاکمیت ملی، رابطه با همسایه ها، دین و عنعنه و عزت خانه های مردم افغانستان را در نظر گرفیتد و همچنان در موارد کمک های اقتصادی و پروسه صلح هم مشوره های تان بجا بود.

حامد کرزی گفت که با این قطعنامه همنوا و هم صدا می باشیم و این را هدایت مردم افغانستان می دانیم و مطابق آن اقدام می نمایم و مشورت های جرگه عنعنوی به خیر و سعادت مردم افغانستان است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد که مهمترین مساله در مشوره های شما این بود که افغانستان همرای همسایه های خویش دوستی می خواهد و از جهان خواستید که از خاک افغانستان علیه همسایه های ما  استفاده نگردد و از همسایه ها نیز خواستید که با افغانستان روابط حسنه داشته  و در صلح و امن کشور با ما همکار باشند این را به تمام معنی قبول داریم و در این زمینه تلاش می کنیم.

رئیس جمهور کشور گفت: آرزوی ما از همسایه ها این است که هزاران سال با اینها در همسایه گی بوده ایم و تا جهان باشد ما همرای آنها زندگی می کنیم و همرای ما همکار شوند تا افغانستان مهد همکاری ها گردد نه محل تقابل، رقابت ها و جنگ ها. ما برای همسایه ها اطمینان می دهیم که از جانب افغانستان به آنها هیچگاه زیانی نمی رسد و آرزوی برادری و دوستی با آنها داریم.

حامد کرزی یکبار دیگر به بزرگان کشور اطمینان داده گفت که توافقنامه ستراتیژیک با ایالات متحده امریکا و دیگر کشورها  هیچگاهی بدون مشورت آنها به صورت پنهان انجام نخواهد شد و در تمام موارد که منافع افغانستان به طور واضح در آن معلوم نباشد، اقدام صورت نخواهد گرفت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا