سیاستاخبارامنیت

حدود سه هزار نفر تا کنون از صفوف امارت اسلامی اخراج شده اند

کابل  ۲۵  جدی  باختر

امارت اسلامی متعهد است که روند اخراج افراد استفاده جو از صفوف امارت ادامه خواهد یافت.

لطیف الله حکیمی، رییس کمیسیون تصفیه صفوف، گفته است: ما یازده ولایت را ازوجود کسانی که استفاده‌جو بودند پاک کرده ایم.

این کمیسیون بعد از آن ایجاد شد که شماری از افراد استفاده جو به نام طالب و مجاهد به آزار و اذیت مردم پرداختند.

لطیف الله حکیمی می گوید؛ تاکنون دو هزار و هفتصد و نود تن به اتهام استفاده سو استفاده  از نام امارت اسلامی از صفوف نیروهای امارت اسلامی اخراج شده اند که بیشتر این افراد پس از شناسایی به نهادهای عدلی وقضایی معرفی شده اند.

او  هشدار داده است کسانی که برای بد نام کردن امارت اسلامی مردم را آزار و اذیت  کنند بازداشت خواهند شد و به نهادهای عدلی وقضایی معرفی خواهند شد.

در همین حال  شماری از باشندگان کابل گفته اند که باید برای نیروهای امنتیتی امارت اسلامی یونیفورم توزیع شود  و کارت هویت نیز داده شود، این کار کمک می کند که مردم  نیروهای امنیتی را از اشخاص استفاده جو تفکیک کنند.

اقدامات تازۀ کمیسیون تصفیه  و اقدامات دیگر را که نهاد های امنیتی برای تامین امنیت در شهر کابل انجام داده اند می رساند که امارت اسلامی برای تامین امنیت مردم، برنامه های زیادی را روی دست دارد.

به تازگی سراج الدین حقانی سرپرست وزارت امور داخله با تاکید بر تامین امنیت و محیط امن برای شهروندان کابل گفته است امنیت دیپلمات‌های خارجی، موسسات خیریه، تجار ملی و مقامات ارشد حکومت پیشین و دولتی مقیم پایتخت باید تامین شوند و از مسوولان امنیتی خواسته است که با تمام مراجعین خویش به خوبی رفتار کرده درهای خود را به روی کسی نبندند، با روحانیون، بزرگان قومی و متنفذین احترام بگذارند و به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

او همچنان به آمرین حوزه‌های امنیتی کابل توصیه کرده که با بازداشت شدگان طبق قوانین شرعی رفتار قانونی داشته باشند و آنها را بیش از یک دورۀ زمان معین دربازداشت‌گاه‌ها نگه ندارند.

او همچنان بر اجرایی شدن فرمان عفو امیر المومنین بر حفظ امنیت همه شهروندان به ویژه  باشندگان کابل تاکید کرد و از کارکنان امنیتی خواسته است تا به وظایف دینی و مذهبی خود عمل کنند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا