جهان

دو حزب مخالف حکومت برای مبارزه با صدراعظم هند ائتلاف تشکیل دادند

دهلی جدید  – ایرنا – 23 جدید – باختر
دو حزب مخالف حکومت  نارندرا مودی صدراعظم هند  با هم ائتلاف کردند تا در انتخابات بهار آینده در برابر او و حزب اش جبهه قوی تری تشکیل دهند.
خبرگزاری الجزیره قطر از دهلی جدید گزارش داد که رهبران احزاب 'ساماجوادی (اس پی)' و 'باهوجان ساماج (بی اس پی)' اعلام کردند که با هم ائتلاف کردند تاصدراعظم و حزبش را در انتخابات پیش رو شکست دهند.
'آخیلش یاداو' رهبر اس پی و 'کوماری مایاواتی' رهبر بی اس پی   در یک کنفرانس خبری درایا لت  اوتارپرادش اعلام کردند که با تشکیل این ائتلاف موفق خواهند شد 76 کرسی پارلمان را از آن خود کنند تا بهتر بتوانند در انتخابات بعدی حزب حاکم 'باهاراتا جاناتا یا حزب کا نگرس' و رهبر آن را از مسند قدرت کنار بزنند..
احزاب مخالف دولت در هند با درک محوریت نخست وزیر فعلی این کشور در پیروزی حزب حاکم، قصد دارند دایره مخالفان وی را با ایجاد اتحادهای کوچک با احزاب محلی در انتخابات ایالتی بزرگتر کرده و مقدمات برکناری وی را فراهم کنند.
صرف نظر از احزاب 'اس پی' و 'بی اس پی'، احزاب کانگرس به رهبری 'راهول گاندی' و بهارتیا جانتا پارتی (بی جی پی) تنها احزاب سیاسی هستند که در سرتاسر هند نفوذ دارند..
در ماه سنبله  بود که روزنامه 'اکونومیک تایمز' هند با اشاره به گستردگی حزب کانگرس تاکید کرده بود که مخالفان تنها یک راه برای شکست وی در انتخابات سراسری سال آینده دارند و آن هم گسترش دوستان و حامیان خود است.
نظرسنجی ها نشان می دهند که اگر حزب کانگرسبتواند با سایر احزاب متحد شود، یک پیروزی ناباورانه برای این حزب به دست خواهد آمد.
یک بررسی توسط رسانه 'ایندیا تودی' در ماه اسد  نشان داد که اگر حزب کانگرس بتواند در ایالت اوتارپرادش به عنوان پرجمعیت ترین ایالت هند با دو حزب اصلی این ایالت یعنی 'ساماجوادی (اس پی)' و 'باهوجان ساماج (بی اس پی)' که امروز با هم ائتلاف کردند متحد شود شانس پیروزی آن در انتخابات بسیار افزایش می یابد..
از زمان آغاز به کار نارندرا مودی به عنوان نخست وزیر هند در سال 2014، وی مهمترین اصلاحات اقتصادی این کشور را به تصویب رسانده است، تورم را کنترل کرده و حاکمیت خود در 20 ایالت از 29 ایالت هند را تضمین کرده است..
اما در صورت پیروزی ائتلاف بزرگ مخالف دولت در انتخابات مشخص نیست چه کسی نخست وزیر بعدی هند خواهد شد. راهول گاندی که رهبر کا نگرس و در صف اول انتقادات علیه مودی قرار دارد در مقایسه با نخست وزیر هند از محبوبیت کمتری برخوردار است. .
همچنین سایر رهبران قدرتمند سیاسی هند علاقه ای به دریافت دستور از کنگره ندارند.     آشنا .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا