امنیت

حریق نه تانکر در ایالت بلوچستان

افراد مسلح ناشناس در ولسوالی لولان ایالت بلوچستان پاکستان شب گذشته راننده یک موتر لاری پیمان ناتو را کشته و نه تانکر حاوی مواد نفتی آن پیمان رابه آتش کشیدند.

آژانس اطلاعاتی باختر به نقل از سایت خبری روزنامه دی نیوز انترنشنل چاپ پاکستان گزارش داد، این دومین حمله در کمتر از یک هفته در ایالت بلوچستان بر این تانکرها است.

این کاروان موتر ها هنگامی مورد حمله قرار گرفت که دو باره از شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان به شهر بندری کراچی بر می گشتند.

این تانکر ها بعد از حمله هفده روز قبل بر پوسته نظامیان پاکستان که در آن بیست و چهار عسکر آن کشور کشته شدند متوقف شده و اجازه ورود به افغانستان را نیافتند.

به گفته یک افسر عالی رتبه امنیتی محلی افراد مسلح موتر سایکل سوار در بیرون یک هوتل منطقه بولان به وسایط دستور توقف دادند و بعداً بر تانکرهای شلیک کردند که یک راننده جابجا کشته شد بعداً حمله کننده گان تانکر ها را حریق نموده و از محل موفق به فرار شدند.

تا حال مسوولیت این حمله را فرد یا گروهی به عهده نگرفته ولی در گذشته طالبان ادعای حمله بر تانکرهای نفتی را مینمودند تا تدارکات نفتی و لوژستیکی ناتو را مختل نمایند.

پنج شنبه گذشته افراد مسلح با ماشیندار و راکت بر لاری های تدارکاتی ناتو در شهر کویته حمله کردند و حداقل سی و چهار لاری را قسماً تخریب و منهدم کردند.

به نوشته روزنامه دی دان، چاپ پاکستان صد ها عراده تانکر لاری حامل مواد لوژستیکی قوای ناتو در افغانستان از هفده روز به این طرف در پاکستان متوقف مانده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا