اخبارجهان

رییس جمهور روسیه پیمان استارت جدید را به مدت پنج سال تمدید کرد

مسکو/ اسپوتنیک/11 دلو/باختر

کرملین خبر داد که پوتین سند در مورد تمدید پیمان استارت جدید را به مدت 5 سال امضا کرد.

 به گزارش آژانس باختر به نقل ازاسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، قانونی را امضا کرد که قرارداد بین فدراسیون روسیه و امریکا را در مورد اقدامات کاهش و محدود کردن سلاح های تهاجمی استراتیژیک پیمان استارت  جدید تا 5 فبروری 2026 تمدید می کند. از این موضوع در وب سایت کرملین روز جمعه گزارش شد.

کرملین برعلاوه خبر داد که قانون در مورد توافق نامه پیمان استارت جدید تأیید شده توسط پوتین از روز انتشار رسمی آن به اجرا در می آید.

کرملین خاطرنشان کرد که تمدید پیمان به نفع روسیه است و همچنان شفافیت و پیش بینی روابط با امریکا را حفظ خواهد کرد و به حفظ ثبات در سراسر جهان کمک خواهد کرد. علاوه بر این، این پیمان به تداوم خلع سلاح هسته یی کمک خواهد کرد. پیمان استارت جدید بین روسیه و امریکا از 5 فبروری 2011 به اجرا درآمد. این پیمان تصریح کرده است که هر طرف زرادخانه های هسته یی خود را کاهش می دهد به طوری که در هفت سال و در آینده، تعداد کل سلاح ها از 700 راکت بالستیک قاره پیما، راکت های بالستیک روی تحت البحری ها و بمب افکن های سنگین، و همچنین 1500 سرگلوله و 800 پرتابگر مستقر و غیر مستقر تجاوز نمی کند. امروز پیمان استارت جدید تنها معاهده محدودیت تسلیحاتی است که بین روسیه و امریکا در حال اجرا است.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا