سیاست

حمایت و پشتیبانی مردم از تدویر لویه جرگه

برخی از شهروندان کشور حمایت مشروط شان را از برگزاری جرگه عنعنوی ابراز کردند.

این شهروندان در برخی از ولایت کشور امروز به خبر نگاران آژانس اطلاعاتی باخترگفته اند، آنها ازمشوره های سودمند اعضای لویه جرگه عنعنوی حمایت و پشتیبانی میکنند.

دگروال میرزمان یکتن از بزرگان قومی در ولایت لوگر طی مصاحبه ای به خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر گفت مابه این عقیده هستیم که خون بخون شسته نمیشود وافغانها که تلخی سه دهه جنگ را چشیده اند، نیازمند مناسبات حسنه بادول جهان و باکشورهای همسایه میباشند که در استراتیژی هاباید گنجانیده شود.

مولوی احمدزی یکتن از شخصت های روحانی لوگر میگوید: بزرگان کشور به هر فیصله ای که برسند، به نفع وفلاح کشور ماست و برای ما قابل پذیرش است. زیرا صلاح و مشوره از مزایای عالی اسلامی میباشد.

همچنان نجیه سیعد رییس امورزنان ولایت لوگر میگوید، جای مسرت است که زنان افغانستان دوشادوش مردان و با اشتراک در لویه جرگه عنعنوی با دقت تمام روی سرنوشت و آینده مردم کشور فکر مینمایند.

اوگفت استراتیژی که استقلال و تمامیت ارضی کشور مارا تضمین نماید برای ما از ارزشهای حیاتی برخوردار میباشد.

درین مورد حجت الاسلام سیداخوان یکتن از بزرگان اهل تشیع در لویه جرگه میگوید،

لویه جرگه تاریخی کشور ما با در نظرداشت خواسته های تمام ملیت ها در افغانستان پیرامون سرنوشت آینده این کشور باید تصمیم بگیرد تا مردم ما به فیصله های آن ارج گزاریم.

حاجی گل یکتن از موسفیدان ولسوالی بغلان مرکزی پیرامون موضوع به خبر نگار آژانس اطلاعاتی باختر چنین گفت، لویه جرگه به مثابه میراث نیاکان ما یگانه راهی میباشد که با استفاده از آن میتوانیم به مشکلات عمده و اساسی ملی خویش رسیده گی نمائیم. در طول تاریخ با استفاده از تدویر لویه جرگه افغانها به حل مشکلات شان رسیده گی مینمودند.

عبد الظاهر سالنگی عضو شورای ولایتی پروان در زمینه به خبر نگار آژانس اطلاعاتی باخترگفته است ، برگزاری جرگه ها در افغانستان قدمت تاریخی داشته و هرزمانیکه بحران در کشور بوجود آمده بزرگان و شخصتیهای قومی اجتماعی فرا خوانده شده و با تدویر لویه جرگه مشکلات حل گردیده است.

موصوف میگوید، ازلویه جرگه عنعنوی که در شهرکابل دایر گردیده انتظار داریم تصامیمی در آن اتخاذ گردد تاآینده بهتر مردم افغانستان در آن ضمانت گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا