جهان

حملات مسلحانه بر عساکر پاکستانی در نزدیکی سرحد پاکستان با ایران

اسلام آباد – ایرنا – 29 دلو – باختر
رسانه های محلی پاکستان امروز دوشنبه به نقل از منابع امنیتی از کشته شدن 6 سرباز این کشور در نتیجه دو حمله مسلحانه در نزدیکی مرزهای مشترک پاکستان با ایران خبر دادند.
رادیو دولتی پاکستان به نقل از یک منبع پولیس اعلام کرد؛ دو حمله مسلحانه بر نیروهای امنیتی در ایالت مرزی بلوچستان و در نزدیکی مرز ایران، در مجموع جان شش عسکر  پاکستانی را گرفت.
یک افسر پولیس محلی ایالت بلوچستان پاکستان نیز در این خصوص گفت: دیروز یکشنبه چهار عسکر  در تیراندازی افراد مسلح به سوی نیروهای امنیتی درنا حیه «تورتات» و دو عسکر دیگر نیز در جریان حمله مشابهی در شهرک «لورال» جان خود را از دست دادند.
خان واسع سخنگوی نیروهای پولیس ایالت بلوچستان نیز در این خصوص گفته است: جنگ جویان هنگامی که این سربازان در حال تغییر ماموریت بودند، این اقدام را انجام دادند.
وزیراعلی ایالت بلوچستان نیز با تقبیح کردن این حمله، از آن به عنوان اقدامی برای از بین بردن صلح و ثبات در مرزهای مشترک پاکستان با ایران و افغانستان یاد کرد..
این حادثه پس از حادثه تروریستی در زاهدان ایران به وقوع پیوسته است.
عوامل گروه به اصطلاح جیش العدل وابسته به گروه القاعده، چهارشنبه شب (24 دلو ) در یک اقدام تروریستی، یک عراده موتر بس  حامل نیروهای مرزبان نیرو زمینی سپاه پاسداران  را منفجر کرد..
در این حادثه 27 نفر از نیروهای سپاه کشته شدند  و 13 نفر دیگر زخم برداشتند.
  آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا