اخبارامنیت

حمله امریکا بر مواضع طالبان در افغانستان

کابل/  اول اسد / باختر

مقام‌های امریکایی تائید کرده اند که نظامیان آن کشور در حمایت از نیروهای حکومت افغانستان، مواضع طالبان را در چند ولایت این کشورمنجمله قندهار آماج قرار داده اند.

این حمله ها در جریان هفته جاری انجام شده است.

خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته است این حمله‌های هوایی توسط طیاره‌های مستقر در بیرون از افغانستان انجام شده است٬ امریکا در حال حاضر تقریبا تمامی نیروی نظامی خود را از این کشور بیرون کشیده است٬ مگر حمله های اخیر ارادۀ امریکا را برای دوام پشتیبانی از قوای افغان نشان می‌دهد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا تائید کرده است که حمله‌های هوایی برای حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در روزهای گذشته اجرا شده است٬ اما این که این حمله ها در کدام مناطق اجرا شده است و از کدام نوع طیاره ها کار گرفته شده است تبصره یی نکرده است و یک مقام دیگر وزارت دفاع امریکا گفته است که در مجموع بیش از چهار حملۀ هوایی چهارشنبه و پنجشنبه در پیشتی بانی از نیروهای افغان صورت گرفته است.

گفته شده است که این عملیات خارج از افغانستان و از شرق میانه و خلیج فارس انجام شده است٬ امریکا در این مناطق نیروی کافی نظامی دارد که می‌توانند خود را برای اهداف در افغانستان برسانند.

به باور کار شناسان سیاسی و نظامی٬ این حمله ها٬ حاوی این پیام نیز است که امریکا در بیرون از افغانستان هم می تواند ماموریت های نظامی خود را انجام دهد و نیاز به اجازه گرفتن از کشوری را ندارد٬ همچنان این حمله ها حاوی  پیام به آن کشور های است که با ایجاد پایگاه های امریکاییان در کشور های شان مخالفت کردند٬ در کل این حمله ها نمایش قدرت امریکا به کشور های منطقه است که با خارج شدن ازافغانستان توان تحرک را دارد٬ این کار٬ باعث اوجگیری زور آزمایی های تازه در افغانستان خواهد شد.  صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا