سیاستاخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

حمله های هراس افگنانه نمی تواند٬ مردم را از ایده ایجاد یک جامعۀ امن دور کند

تبصره کابل، ۲۸ جوزا، باختر
هراس افگنان با حمله بر اماکن مقدسه و عبادتگاه ها در کشور در پی ایجاد رعب و وحشت در میان مردم اند و از طرف دیگر تلاش دارند که امارت اسلامی را در تامین امنیت ناتوان معرفی کند.
مبصر آژانس باختر مینگارد؛ یک عبادتگاه هموطنان سیک تبار ما امروز در ساحه ناحیه چهارم شهر کابل آماج حمله تروریستی قرار گرفت٬ روز گذشته یک مسجد در یکی از ولسوالی های قندز گواه یک انفجار بود که شهادت یک نماز گزار را در پی داشت.
در جریان دو ماه گذشته هراس افگنان چند بار بر مساجد در کابل و جا های دیگر بمب گذاری کرده اند و باعث شهادت شماری از هموطنان ماشده اند و امروز عبادتگاه هموطنان سیک تبار ما را هدف قرار دادند.
این گونه حمله ها نشان دهنده آن است که برای هراس افگنان٬ کشتن انسان ها صرف نظر از قوم و تبار٬ دین و مذهب شان مطرح است٬ آنان در پی ایجاد فضای رعب و وحشت در میان مردم اند و تلاش دارند که امارت اسلامی را که با پیروزی مجدد توانسته است امنیت و ثبات را به کشور باز گرداند در تامین امنیت ناکام معرفی کنند و در کنار آن نشان دهند که همچنان در صحنه حضور دارند و می توانند یک چالش امنیتی در برابر نظام جدید باشند.
آنانی که دست به این کار میزنند از ارشادات دینی و احکام الهی بی خبر اند زیرا دین اسلام به عنوان دین اعتدال٬ دین صلح خواه٬ دین آرامش و پیشرفت٬ دین عدالت خواه که در آن تبعیض و تعرض مردود است کشتن انسان ها بیگناه را بدون دلیل موجه نا روا دانسته است و آنانی را که مرتکب چنین یک عمل شنیع شوند به مجارات دایمی در آتش دوزخ هشدار داده است.
آنانی که امروز بر عبادتگاه هموطنان سیک تبار ما در کابل حمله کردند و دیروز برادران مسلمان ما را در قندز کشتند و زخمی کردند فقط یک هدف دارند٬ کشتن انسان‌های بی‌گناه.
هراس افگنان با ارتکاب چنین اعمال٬ ایجاد ترس در میان مردم و عام جامعه را به عنوان یک هدف راهبردی دنبال میکنند آنان به این فکر اند که در فضای موجود کنونی در کشور که ثبات و امنیت در آن تامین است٬ به هر میزانی که عمل ترور آشکارا و با هیاهوی بیش‌تر صورت گیرد این گروه ها به فکر خود شان موجودیت شان را به رخ مردم میکشند٬ مردم را شکنجه‌ی روانی میکنند و اعتماد اجتماعی در برابر امارت اسلامی را تخریب میکنند.
در حالی که واکنش نیروهای امنیتی در برابر این عناصر شریر سریع و جدی بود و آنان نتوانستند به اهداف تعین شده شان برسند.
هراس افگنان باید بدانند که مردم از واقعیت و اررزش های که در جامعه شان وجود دارد حمایت میکنند٬ امنیت و ثبات امروز مولفه یک اجتماع امن در افغانستان است٬ هراس افگنان نمی توانند با چنین عملکرد زشت٬ خود را در افغانستان تاثیر گذار معرفی کنند٬ مردم تسلیم شرارت و بربریت نمی شوند و چنین حمله ها و رویداد های ناهنجار نمی تواند عزم آنان را که ایجاد یک جامعه امن است خدشه دار کند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا