اخبارجهان

حمله چین به تایوان یک اقدامی فاجعه بار خواهد بود

کابل، ۸ سرطان، باختر
وزیر خارجه بریتانیا که برای شرکت در نشست ناتو به اسپانیا سفر کرده است در باره احتمال حمله چین به تایوان هشدار داد و ادعا کرد که چنین اقدامی یک اشتباه محاسباتی فاجعه بار خواهد بود.
آژانس باختر به نقل ازآژانس خبری ایرنا، لیز تراس در نشست سران ناتو گفت بریتانیا و سایر کشورها باید در روابط تجاری با کشورهایی که از قدرت اقتصادی به روش های اجباری استفاده می کنند، تجدید نظر کنند.
وزیر امور خارجه بریتانیا در اظهاراتی که نشانگر تغییر سیاست دولت بوریس جانسون نسبت به چین درقیاس با وزیران خارجه قبلی ترزا می و دیوید کامرون است که به دنبال دوره طلایی روابط اقتصادی با چین بودند گفت که تجارت باید به سمت کشورهایی هدایت شود که می توان به آنها اعتماد کرد.
تراس گفت: معتقدم گسترش نفوذ چین از طریق زورگویی اقتصادی و ایجاد یک قوای نظامی توانمند، این خطر واقعی را ایجاد می‌ کند که آن ‌ها به آرمان های اشتباه برسند که به اشتباهات محاسباتی فاجعه‌ باری مانند حمله به تایوان ختم شود.
وی افزود؛ با توجه به مطرح شدن طرح راهبردی ناتو در ده سال آینده در نشست مادرید، باید بر روی نگرانی‌ ها درباره چین نیز تمرکز داشت. کشورهای عضو گروه ۷ و کشورهایی مانند استرالیا باید از وزن اقتصادی خود برای به چالش کشیدن چین استفاده کنند و بریتانیا در این میان ممکن است درباره تبادلات تجاری با چین تجدید نظر کند.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا