جهان

حکومت پاکستان: سقوط هلیکوپتر حامل سفرا، حادثه تروریستی نبود

اسلام آباد – ایرنا –  19 ثور – باختر
به رغم این که گروه تحریک طالبان پاکستان مسوولیت سقوط  روز گذشته هلیکوپتر حامل دیپلومات ها و سفرای مقیم پاکستان را برعهده گرفت، اما حکومت آن کشور اصرار دارد که نقض فنی در ماشین هلیکوپتر باعث بروز این سانحه شده است .
اعزاز احمد چودری یکی از مقامات عالی رتبه حکومت و وزارت امور خارجه پاکستان شب گذشته در یک کنفرانس خبری، ادعای گروه تحریک طالبان را کاملأ مردود دانست و اعلام کرد که بروز نقص فنی در ماشین هلیکوپترباعث بروز سانحه شده است. این هلیکوپتراز ارتفاع پایین و هنگامی که قصد فرود داشت، دچار سانحه شد و روی ساختمان یک مکتب سقوط کرد.
وی گفت که جعبه سیاه هلیکوپتر پیدا شده و کار بررسی محتویات آن آغاز شده است.
صبح  دیروز براثر سقوط یک هلیکوپتر حامل 19 نفر از جمله 12 دیپلومات خارجی شامل تعدادی از سفرا مقیم اسلام آباد، در منطقه گلگیت در شمال پاکستان سقوط کرد که  حد اقل هفت دیپلومات خارجی  کشته شدند.
'لیف لارسن' سفیر ناروی و 'دومینگو دی لوسناریو' سفیر فیلیپین در پاکستان و نیز همسران سفرای مالیزیا و اندونیزیا و سه دیپلومات و عمله ای  پاکستانی هلیکوپتر در این سانحه جان خود را از دست دادند، سفرای پولند و هالند نیز به شدت مجروح شدند. حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده و نواز شرف ، صدراعظم پاکستان  امروز عزای عمومی اعلام کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا