اخبارفرهنگجامعه

خرید و فروش کلاه‌های قندهاری در کندز افزایش یافته است

کندز/6حمل/باختر
سمت شمال کشور که از گذشته‌ها عنعنه خاص نسبت به سمت جنوب کشور در قسمت‌های طرز لباس دارد، در این اواخر بعد از این‌که امارت اسلامی در کشور تحکیم یافته است؛ کلاه قندهاری که دیزاین خاص نسبت به کلاه‌های دیگر دارد، شماری زیادی از جوانان عادی نیز از این کلاه استفاده می‌کنند.
محمد احسان، یک‌تن از دکانداران شهر کندز به خبر نگار آژانس باختر گفت: در گذشته‌ها ما کلاه پکول را از پاکستان وارد می‌کردیم، ولی حالا رواج پکول کم شده است و اکنون ما کلاه قندهاری را وارد می‌کنیم و به فروش می‌رسانیم .
وی افزود که کلاه قندهاری علاقه‌مندان زیاد دارد و اکثراً خریدار آن جوانان هستند.
وی گفت که قیمت‌ کلاه های قندهاری متفاوت است از 150 الی 1500 افغانی قیمت دارد، ازین‌که اقتصاد مردم ضعیف است و مردم توان خریدن کلاه‌های قیمتی را ندارند، بیشتر از کلاه ارزان استفاده می‌کنند.
در همین حال عبدالحمید یک‌تن از جوانان شهر کندز که کلاه قندهاری به سر داشت، به خبرنگار آژانس باختر گفت که کلاه قندهاری زیبایی و ظرافت خاص خود را دارد و میان جوانان بیشتر رایج شده است.
محمداسلام، یک‌تن از معلمین شهر کندز گفت؛ ازین‌که شماری از مجاهدین امارت اسلامی از این کلاه دارد و عدۀ جوانان هم بسر می‌کند، وی نیز علاقه‌مند این کلاه شده است.
او افزود که هرچند امارت اسلامی مانع سرلچی کسی نشده است، اما علاقه‌مندی خود جوانان است که چنین کلاه به سر می‌کنند.
برمک بامی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا