سیاستاخبارTOP

خشونت علیه زنان خلاف آموزه های اسلامی و دینی است

کابل/19 قوس/باختر

کارگاه آگاهی دهی در رابطه به قانون خشونت علیه زن و کمپاین 16 روزه آن از طرف آمریت جندر وزارت اطلاعات و فرهنگ برای کارمندان ریاست کتابخانه های عامه برگزار شد.

به گزارش آژانس باختر؛ محبوبه سعادت آمر جندر وزارت اطلاعات و فرهنگ هدف از تدویر این کارگاه را آگاهی کارمندان از قانون منع خشونت علیه زن و کاهش آن دانست و گفت: در حالیکه هنوز هم ما شاهد خشونت علیه زن در ابعاد مختلف در کشور استیم، پس بیاید در رابطه به کاهش خشونت علیه زن ، امکانات تعلیمی و تحصیلی، سطح آگاهی و سواد را در جامعه بلند ببریم تا مسوولیت دینی و مذهبی خود را در قبال این پدیده زشت ادا کنیم  که خشونت علیه زنان خلاف آموزه های اسلامی و دینی است.

سعادت افزود: در امر مبارزه با خشونت علیه زن تنها نهاد های دینی و مذهبی کشور مسوولیت ندارند، بلکه سایر نهاد های مسوول در این عرصه مسوولیت دارند و در مطابقت به پلان عمل ملی در امر مبارزه برای محو خشونت علیه زنان سعی کنند.

وی اضافه کرد که در  ماده 11 قانون منع خشونت علیه زن برمسوولیت وزارت اطلاعات و فرهنگ تاکید شده است که در امر مبارزه با این پدیدۀ زشت برای مردم از طریق راه اندازی کارگاه ها و نشر آن از طریق رسانه های جمعی کشور اذهان عامه را تنویر کنیم تا باشد که جامعه با انکشاف و پایدار و به دور از خشونت داشته باشیم.

آمر جندر گفت« ما نباید تنها به خاطر روز جهانی محو خشونت علیه زن و کمپاین 16 روزه آن به آگاهی دهی اکتفا کنیم بلکه به طور دوامدار برنامه های آگاهی دهی داشته باشیم که بتوانیم بیشتر مردم را از قانون منع خشونت علیه زن ، اضرار خشونت و جایگاه زن در اسلام آگاه کنیم. # ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا