اخبارصحت

خطر شیوع بیماری کولرا در مناطق زلزله زدهٔ افغانستان

کابل،4سرطان، باختر
ویرانی ها و تلفات بر خاسته از زمین لرزه اخیر در جنوب افغانستان ممکن خطر شیوع بیماری کولرا را در این بخش افغانستان در پی داشته باشد.
آژانس خبری باختر به نقل از اوچا، یا دفتر هماهنگی امور بشری سازمان ملل خبر می دهد٬خطر شیوع بیماری کولرا در مناطق زلزله زدهٔ جنوب افغانستان قابل نگرانی است.
اوچا، نگران است که پس از زلزله و زیان‌های وارد شده بنابر نبود آب پاک و مواد خوراکی در مناطق آسیب دیده، واقعات اسهال رو به افزایش است،آنهادر تلاش اند تا هرچه عاجل‌تر آب آشامیدنی پاک و دیگر کمک‌های بشری را در این مناطق برسانند.
این سازمان در گزارش تازهٔ روزانهٔ خود به نقل از رامز الاکبروف هماهنگ کنندهٔ کمک‌های بشری برای افغانستان نوشته است که قرار است در روز های آینده تیمی را برای حمایت از هماهنگی تلاش‌های رسانیدن کمک به مناطق آسیب دیده ارسال کنند.
این اداره گفته است که تا کنون مقداری از کمک‌ها به آسیب دیده‌گان این زلزله رسیده‌است.
آسیب دیده‌گان در ولسوالی گیان پکتیکا که خانه‌های شان نود درصد به گونهٔ‌ کامل از بین رفته است و شمار زیادی از اعضای خانوادۀشان جان باخته اند می‌گویند، به کمک‌های شدید بشری به ویژه مواد خوراکی و سرپناه و دارو نیاز دارند.
همچنان سازمان اوچا در گزارش روزانهٔ خود به نقل از رامز الاکبروف هماهنگ کنندهٔ کمک‌های بشری برای افغانستان نوشته که قرار است در روز های آینده تیمی را برای حمایت از هماهنگی تلاش‌های رسانیدن کمک به مناطق آسیب دیده اعزام کند.
رامز الاکبروف سرپرست نماینده‌گی سیاسی سازمان ملل متحد یا یوناما در افغانستان گفته، تا این دم کشته شدن بیش از ۸۰۰ تن در این زمین لرزه‌ها تأیید شده‌است.
او افزود که احتمال افزایش تلفات وجود دارد.
این زمین‌لرزه در ولایت‌های خوست و پکتیکا که شدت آن ۶،۱ درجهٔ ریشتر گفته شده، نیمه های چهارشنبه شب هفتهٔ گذشته رخ داد که ویرانی‌های بی‌سابقهٔ از اثر آن در ولسوالی‌های مختلف این دو ولایت به میان آمد.رخشانه علوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا