اخبارامنیتگزارش ها

داعش و غوغای تبلیغاتی

کابل، ۳۰ جوزا، باختر
گروه داعش مسئولیت حمله بر یک درمسال در کابل را بدوش گرفت.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد؛ عبادتگاه هموطنان سیکهه ما در ساحه کارته پروان شهر کابل هدف یک حمله هراس افگنانه قرار گرفت که با تلفات انسانی همراه بود، داعش مسئولیت این حمله را بر دوش گرفته است.
از دید آگاهان سیاسی، به دوش گرفتن مسئولیت این حمله از سوی داعش، یک امر یقینی بود زیرا در گذشته هم این گروه مسئولیت حمله بر عبادتگاه ها، مراکز تعلیمی و اجتماعات مردمی را بدوش گرفته بود و حالا هم بعید است که داعش گوید این حمله کار ما نیست.
مسئولیت پذیری رویداد های تروریستی در افغانستان همزمان با غوغای تبلیغاتی شماری از کشورهای صورت می گیرد که ادعا دارند گویا داعش در افغانستان در حالی بزرگ شدن است و افغانستان تهدیدی برای کشور های دیگر است.
داعش هم، خوب موقف یابی کرده است و با سازماندهی وقایع که انجام آن با تبلیغات گسترده همراه بوده می تواند میکوشد خود را در صحنه افغانستان قوی واثر گذار جلوه دهد.
انتخاب یک در مسال و حمله بر چند هموطن سیکهه ما که مردمان بی غرضی اند نمی تواند تصادفی باشد، داعش بهتر میدانست که با حمله بر این مکان می تواند توجه رسانه ها، نهاد ها و کشور های جهان را به خود جلب کند و با ادعای مسوولیت این رویداد، خود را یک نیروی مطرح در تعاملات نظامی افغانستان نشان دهد.
مگر واقعیت این نیست، داعش یک هسته تخریب شده در افغانستان است که دیگر توان احیای خود را ندارد، مگر دید تبلیغاتی کشور های غربی و امریکا به آدرس آین گروه، داعش مجال آن را پیدا کرده است که در صفحات اجتماعی خود را مطرح کند و وقایع خورد و بزرگ را کار خود بداند.
در صحنه نظامی و سیاسی، داعش در افغانستان کدام مرکز وآدرس مشخص ندارد و همچنان تاکنون نیروهای امنیتی امارت اسلامی وارد کدام جنگ ساحوی با داعش نشده اند، دلیل هم این است که داعش کدام نیروی نظامی در افغانستان ندارد، وقتی که نیروی نظامی نداشت این معنا را می دهد که پایگاه مردمی هم ندارد.
ادعای مسئولیت در سایت های خبری و یا هم شبکه های اجتماعی جز تبلیغات خیالی چیزی دیگری نیست و آنانی که برای داعش در این سایت ها و صفحات تبلیغ میکنند، خود در داخل کشور حضور ندارند و در بیرون از افغانستان، داعش را بزرگ نمایی میکنند و برای آن کف میزنند.
گروه های هراس افگنی که قصد دارند افغانستان را لانه فعالیت های تخریبی معرفی کنند، باید به یاد داشته باشند که نظام جدید با پیام امنیت، صلح و بازسازی به صحنه سیاسی گام گذاشته است و این مولفه ها را به عنوان یک ارزش برای بقا افغانستان دنبال میکند و به هیچ اجنبی و گماشته شده اجازه نمی دهد که این ارزش ها را تخریب کنند.
همچنان به کشور های که داعش و یا گروه های دیگر هراس افگن را در افغانستان بزرگ نمایی میکنند، خوب است که واقعیت های افغانستان را درک و آن را بپذیرند و دیگر از تبلیغات سو در برابر افغانستان و مردم آن دست کشند، این کشور نقطه وصل و همکاری است نه مکان تهدید و هراس . تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا