سیاستاخبارTOP

داکترعبدالله: طالبان از فرصت موجود برای اعادۀ صلح استفاده کنند

کابل/ ۲۱عقرب/ باختر

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی با وزیر خارجه ازبکستان در مورد تسریع روند صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

دفتر شورای عالی مصالحۀ ملی٬ در اعلامیه یی که امروز منتشر شد٬ گفته است: داکتر عبدالله در سفرش به ازبکستان با عبدالعزیز کامل‌اوف؛ وزیر خارجۀ‌ این کشور دیدار و گفت وگو کرده است٬ محور ملاقات این دو تسریع روند گفت وگوهای صلح در افغانستان بوده است.

کامل‌اوف٬ از روند صلح به رهبری و مالکیت افغانان ‌اعلام حمایت کرده است و گفته است: ثبات در افغانستان به نفع توسعۀ اقتصادی در منطقه ‌است.

 او تاکید کرده است: تاشکند از مذاکرات دوحه حمایت می‌کند و آماده است افغانستان را در این مسیر کمک کند.

داکترعبدالله٬ نقش ازبکستان در تلاش‌های صلح افغانستان را مهم دانسته‌است و گفته‌است که یک فرصت استثنایی برای دست‌ یافتن به صلح در افغانستان فراهم شده است و از طالبان خواسته است که از این فرصت استفاده کنند.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی٬ با اشاره به تداوم حملات طالبان گفته است: «خشونت را تقبیح می‌کنیم و هیچ‌کس نباید با افزایش خشونت در صدد کسب امتیازات سیاسی باشد».

او علاوه کرد که نقش ازبکستان به عنوان همسایۀ افغانستان در تلاش‌های صلح مهم است و آن کشور می‌تواند افغانستان را در تأمین امنیت منطقه، مبارزه با دهشت‌افگنی، افراط‌گرایی و توسعۀ اقتصادی کمک کند.

باید گفت که سفر  داکتر عبدالله به ازبکستان٬ جز سفرهای منطقه یی او است٬ عبدالله قبل از ازبکستان از پاکستان٬ هندوستان و ایران نیز دیدار کرده است که برای اعادۀ صلح درافغانستان٬ یک اجماع منطقه یی را شکل دهد. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا