فرهنگ

داکترمحمد قاسم وفایی زاده: به مشکلات عمدۀ ریاست های اطلاعات وفرهنگ ولایت ها به اسرع وقت رسیدگی صورت می گیرد

کابل/ 21 سرطان / باختر
داکترمحمد قاسم وفایی زاده سرپرست وزیر وزارت اطلاعات وفرهنگ، امروز در نشستی ازطریق ویدیو کنفرانس، مشکلات، دستآورد ها و خواست های رییسان اطلاعات وفرهنگ ولایت ها را شنید.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ دراین نشست درحالی که هارون حکیمی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ و شماری از رییسان این وزارت نیز حضورداشتند، رییسان اطلاعات وفرهنگ ولایت ها دررابطه به وضعیت فرهنگی، کار کرد ها، دستآورد ها و مشکلات عمدۀ ریاست های مربوط معلومات دادند.
همچنان آنان شماری از مشکلات شان را از ناحیۀ تهدید نا امنی و جنگ ها برآبده های تاریخی و میراث های فرهنگی درشماری از ولایت ها، توجه بیشتر به ترمیم و حفاظت آبده های تاریخی درحال خطر، مشکلات بودجه یی، نبود انترنت، وسایط ترانسپورتی و توجه به رسانه های ولایتی را با سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ شریک کردند.
بعد، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، خاطرنشان کرد که ساحات تاریخی و میراث فرهنگی سرمایه های ملی تمام مردم افغانستان است و نباید از این ساحات به عنوان سنگر استفاده شود.
وی از کار کرد های رییسان اطلاعات وفرهنگ ولایت ها قدردانی کرد و تاکید کرد که به خاطر رفع مشکلات یاد شده درهر مورد تصامیم لازم اتخاذ می شود و به خصوص به مشکلات عمدۀ ریاست های اطلاعات وفرهنگ به اسرع وقت رسیدگی صورت می گیرد.
سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ از رییسان اطلاعات وفرهنگ و لایت ها خواست که بر حفاظت میراث های فرهنگی و اماکن تاریخی کشور توجۀ جدی کنند و همچنان گزارش دستآورد ها، کار کرد ها، مشکلات و خواسته های ریاست های مربوط شان را به صورت کتبی نیز به وزارت اطلاعات فرهنگ ارسال کنند.
احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا