سیاستاخبار

داکتر عبدالله، خواستار تامین آتش بس شد

کابل/ ۹حوت/ باختر

داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی می گوید که در روزهای اخیر تماس میان هیئت های گفت وگو کنندۀ دولت افغانستان و طالبان بیشتر شده است.

او با آن که نسبت به پیشرفت های اخیر به خصوص ازدیاد تماس های هیئت های گفت وگو کننده در دوحه خوشبین است، مگر از ادامۀ جنگ در کشور نگران است و خواستار تامین آتنش بس در کشور شده است.

داکتر عبدالله که امروز در نشست در کابل صحبت می کرد، گفت: در روزهای اخیر، تماس‌ها میان هیئت‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در قطر بیشتر شده است.

این گفته ها در حالی بیان می شود که در جریان حدود دو ماه دو طرف هیچ تماسی با هم نداشته اند، زیرا طالبان میز مذاکره را ترک کرده بودند مگر مذاکرات را قطع نکرده بودند.

داکتر عبدالله در کنار آن که از آغاز دوبارۀ گفت وگوها در قطر استقبال کرد، تاکید کرد، آنچه که مردم افغانستان از این گفت وگوها انتظار دارند، تاکنون برآورده نشده است.

او گفت: “خشونت و جنگ ادامه دارد، ترورهای هدفمند صورت می‌گیرد و هر روز مردم افغانستان قربانی می‌دهند. من یک بار دیگر روی خواست برحق مردم که برقراری آتش‌بس است، تاکید می‌کنم.”

این فراخوان در حالی مطرح می شود که طالبان بارها پیشنهاد دولت افغانستان را برای انفاذ آتش بس رد کرده اند، مگر با نیروهای خارجی وارد آتش بس شده اند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا