سیاست

داکتر عبدالله عبدالله:حکومت ومردم افغانستان از استراتیژی جدید امریکا حمایت می کنند

کابل باختر 27 عقرب
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه روز گذشته با مایک پنس معاون رییس جمهور ایالات متحده امریکا در قصر سپید دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر،در این نشست، مایک پنس معاون رییس جمهور ایالات متحده امریکا با ابراز رضایت از پیش‌رفت‌های به دست آمده در افغانستان بر تحکیم و گسترش روابط میان دو کشور تاکید نمود.
رییس اجراییه کشور با تشکر از استقبال گرم معاون رییس جمهور امريكا گفت: از ملاقات با شما خرسندیم و از استقبال گرم و صمیمی‌تان؛ از رییس جمهور ترامپ، از شما، از حکومت و مردم ایالات متحده به خاطر کمک به افغانستان و اعلان استراتیژی جدید تشکر می‌نماییم.
رییس اجراییه در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت: حکومت و مردم افغانستان از اعلان استراتیژی جدید حمایت می‌کنند و ما آن را یک فرصت جدید برای افغانستان و منطقه می‌دانیم.
رییس اجراییه با اشاره با وضعیت امنیتی با قدردانی از نقش مثبت نیروهای مسلح ایالات متحده گفت: اکنون نیروهای مسلح افغانستان با تحمل قربانی‌ها و دشواری‌های فراوان مسوولیت دفاع مستقلانه از کشور را به عهده ‌دارند و برنامه‌های شوم طالبان، القاعده و داعش را در افغانستان ناکام ساخته‌اند.
رییس اجراییه با اشاره به حمایت بیرونی و موضوع پناه‌گاه‌های تروریست‌ها گفت: مشکل پناه‌گاه‌های تروریست‌ها هنوز یک مشکل جدی است و امیدواریم پاکستان در برچیدن این پناه‌گاه‌ها همکاری نماید.
پنس معاون رییس جمهور ایالات متحده امریکا در بخش دیگر از صحبت‌های خویش، افغانستان را کشور غنی و با فرهنگ دیرینه و تاریخی خواند و مردم افغانستان را قهرمان، شجاع و با شهامت گفت: پنس در ادامه علاوه کرد که می‌خواهم از قهرمانی‌ها و جانفشانی‌های قوای مسلح دلیر شما در مبارزه با تروریزم، طالبان، القاعده و داعش قدردانی و ستایش نمایم.
پنس در بخش دیگر از صحبت‌های خویش با ابراز رضایت از نتایج مثبت استراتیژی جدید گفت:" از نتایج و پیامدهای استراتیژی جدید خرسند و راضی هستيم. "
وي، تعهد ایالات متحده را مبنی برحمایت از حکومت وحدت ملی و استقرار و ثبات در افغانستان تکرار نمود.
در این نشست همچنان روابط منطقه‌ای افغانستان، برگزاری انتخابات شفاف، با اعتبار و سالم، وضعیت اقتصادی، اصلاحات در عرصه‌های مختلف، مبارزه با فساد، نابود سازی پناه‌گاه‌های تروریست‌ها و تلاش‌ها برای مذاکرات صلح به بحث و بررسی گرفته شد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا