TOP

داکتر عبد الله: در روزهای آینده بحث‌های سازنده در مورد صلح خواهیم کرد

کابل /26 قوس/ باختر

داکتر عبد الله عبد الله رییس شورای عالی مصالحه امروز در دیدار با هیئت مذاکره کنندۀ  جمهوری اسلامی افغانستان گفت  شما منحیث تیم همه شمول با حوصله‌مندی تمام و اتحاد از دولت و ملت افغانستان نمایندگی شایسته کردید و ثابت کردید که جمهوری اسلامی افغانستان ارادۀ واقعی برای تأمین صلح و ختم جنگ و خون‌ریزی دارد.

دفتر مطبوعاتی  شورای عالی مصالحه  امروز  با نشر خبر نامه یی به آژانس باختر خبر داد: رییس شورای عالی مصالحه گفت قبل از عزیمت شما به دوحه تبصره‌هایی وجود داشت که این هیئت اختلافات درونی دارد و موفق به تداوم گفت ‌وگو نخواهد بود، اما روش و فعالیت خوب شما سبب شد تا این باورها نادرست ثابت شود و امیدواری‌ مردم برای تأمین صلح افزایش یابد.

او افزود به خاطر داشته باشید که حمایت همه‌جانبۀ ما با شماست. آغاز به‌ کار کمیتۀ رهبری قدم مهمی در راستای دستیابی به صلح به شمار می‌آید. در روزهای آینده صحبت ها و نشست های همه جانبه خواهیم داشت و بحث‌های سازنده در مورد صلح را دنبال خواهیم کرد.

 در این دیدار معصوم ستانکزی رییس هیئت مذاکره‌ کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان، به گونۀ فشرده از فعالیت‌ها، تصامیم، روش کار و نتایج گفت‌ وگوهای سه ماهه هیئت معلومات ارائه کرد و افزود: اگر حمایت بی‌دریغ ریاست شورای عالی مصالحۀ ملی، ریاست جمهوری و مردم افغانستان نبود، شاید با دشواری‌های بسیار زیاد مواجه می‌شدیم و نتیجه گرفته نمی‌توانستیم. از حمایت‌ همه‌ی جانبۀ‌ شما سپا‌سگزار هستیم.

 او گفت: در اوایل طرف مقابل فکر می‌کرد که هیئت مذاکره‌کنندۀ افغانستان از گروه‌های مختلف نمایندگی می‌کند، اما ما ثابت کردیم که از فرد و گروهی خاصی نمایندگی نمی‌کنیم، بل‌که از جمهوری اسلامی افغانستان و از تمام اقشار جامعه‌ نمایندگی می‌کنیم.

در آغاز مذاکرات تعیین اصول مذاکرات بسیار دشوار بود و زمان‌گیر شد. خواست‌ها و انتظارات برای دو طرف حساس و حیاتی بودند. اما در نهایت به نتیجه رسیدیم و دو طرف فهرست آجندای اصلی مذاکرات را تهیه و ترتیب کردند و به هم دیگر تسلیم کردند. قرار است در چند هفته وارد مرحلۀ بسیار حساس و حیاتی دیگر مذاکرات شویم. لازم بود تا جمعاً به کشور برگردیم و هدایت شما، رییس صاحب جمهور و مشورۀ بزرگان مردم افغانستان را داشته باشیم.

 امیدواریم در روزهای نزدیک، محل برگزاری مرحلۀ بعدی گفت ‌وگوهای صلح مشخص شود.  بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا