اخبارTOPصحت

داکتر عثمانی: افغانستان  در مرحلۀ شیوع موج دوم ویروس کرونا قرار گرفته است

کابل/ 28 عقرب/ باختر

داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت  صحت عامه ، امروز در یک نشست خبری از شیوع موج دوم ویروس کرونا در افغانستان خبر داد .

به گزارش خبر نگار آژانس باختر ،سرپرست وزارت صحت عامه می‌گوید که با توجه به واقعاتی که در لابراتوارهای کشور آزمایش شده است نشان می‌دهد که شمار واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور رو به افزایش است.

داکتر عثمانی، از تدابیر وزارت صحت عامه برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا در کشور اطمینان داد وتاکید کرد: پلانی که برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا در همکاری با نهادهای ذیربط تدوین شده است اکنون در 34 ولایت کشور در مرحلۀ تطبیق قرار دارد.

داکتر عثمانی  بیان کرد که کمیته های اضطرار دوباره فعال شده اند و برای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا تلاش می کنند.

داکتر عثمانی، گفت که بر اساس فیصله کابینۀ دولت جمهوری اسلامی افغانستان، برای جلوگیری از گسترش موج دوم این ویروس ، قرار است هوتل های عروسی که از عوامل مهم گسترش ویروس در کشور به شمار می‌رود تا ختم ماه قوس بسته شوند.

وی، از تمام شهروندان کشور خواست که برای وقایه در برابر این ویروس، توصیه های صحی به خصوص استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها و خودداری از اشتراک در جاهای مزدحم را رعایت کنند.

وی شیوع ویروس کرونا را در کشورهای همسایه نگران کننده خواند و از شهروندان کشور خواست که از سفرهای غیر ضروری به ایران و پاکستان خودداری کنند.

هم‌چنان داکتر عثمانی اضافه کرد که بالا بودن مقاومت بدن در برابر ویروس کرونا نقش مهم دارد و استفاده از ویتامین دی و ویتامین سی مقاومت بدن را افزایش می‌ دهد. مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا