صحت

داکتر عثمانی به رفع مشکلات صحی مردم پکتیکا وعده کرد

کابل/ 22سنبله/ باختر
داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه، در سفر به پکتیکا مردم آن ولایت  گفت: اصلاحات شفاخانه ها، مبارزه با کرونا، مبارزه با فساد اداری و بهبود عرضۀ خدمات صحی اساسی و شفاخانه یی٬ از برنامه های مهم آن وزارت است.
داکتر عثمانی با مجیب الرحمن سمکنی والی پکتیکا، متنفذان قومی و اعضای جامعه مدنی آن ولایت دیدار کرد.
در این دیدار، آنان چالش های صحی آن ولایت را با رهبری وزارت صحت عامه در میان گذاشتند و خواهان توجه بیشتر رهبری این وزارت در رفع چالش های موجود و ارتقای شفاخانه های ولسوالی های خیرکوت و اورگون آن ولایت شدند.
داکتر عثمانی در کنار بررسی چالش های صحی مردم  آن ولایت٬ به آنان وعده همکاری داد و گفت: اصلاحات شفاخانه ها، مبارزه با کرونا، مبارزه با فساد اداری و بهبود عرضۀ خدمات صحی اساسی و شفاخانه یی از برنامه های مهم آن وزارت است.
وی در ادامه اضافه کرد: قرار است آمریت های صحی به سطح ولسوالی ها ایجاد شود که هدف از ایجاد آن نظارت جدی از کارکردهای موسسات تطبیق کنندهً خدمات صحی و بلند بردن کیفیت خدمات صحی در کشور است.
او همچنان در پیوند به چگونگی مبارزه با ویروس کرونا صحبت کرد وگقت: خوشبختانه در مهار موج نخست شیوع ویروس کرونا ما موفق بوده ایم و همچنان ما در تلاش استیم که با استفاده از منابع موجود زمینۀ تشخیص و تداوی بیماران ویروس کرونا را در تمام مراکز صحی مرکز و ولایت ها٬ برای جلوگیری از موج دوم این ویروس فراهم کنیم. مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا