اخبارصحت

درنشستی بر بهبود وضعیت عرضۀ خدمات صحی تاکید صورت گرفت

کابل / 13 میزان / باختر

معینان وزارت صحت‌عامه در نشستی با مسوولان موسسات تطبیق کنندۀ عرضه خدمات صحی اساسی و شفاخانه یی، بربهبود عرضه خدمات صحی تاکید کردند.

به گزارش آژانس باختر؛ دراین نشست داکترعبدالباری عمرمعین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه،  دررابطه به تمویل مراکز صحی کشور که مدت یک ماه پول آن از طریق گلوبل فند پرداخت می شود و توسط  پروژه صحتمندی اجرا می‌شود، معلومات داد.

وی ازمسوولان موسسات تطبیق کننده خواست که به خاطر بهبود کیفیت و ادامۀعرضه خدمات صحی، شفافیت، اکمال و تجهیز مراکز صحی، مصارف بودجه و حسابدهی به طور شفاف، وزارت صحت‌عامه را همکاری کنند.

داکترعمر افزود: این یک دورۀ امتحانی برای موسسات تطبیق کنندۀ عرضۀ خدمات صحی است، تا آنان بتوانند به خاطر ادامۀ کار های شان مطابق قرار داد هایی که با آن ها صورت گرفته است، وزارت صحت‌عامه را همکاری کنند در غیر آن با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

همچنان وی با تاکید روی اصلاحات، بهبود و تقویت سیستم صحی، معیاری سازی، شایسته سالاری، تخصص گرایی، حل چالش های موجود و هماهنگی اداره ها، با اشتراک کنند گان صحبت کرد.

همچنان داکتر محمد حسن غیاثی معین پالیسی وپلان وزارت صحت‌عامه از حمایت رهبری وزارت به  مسوولان موسسات تطبیق کننده  اطمینان داده و از آنان خواست تا با جدیت، صداقت و هماهنگی با وزارت صحت‌عامه، سیستم عرضه خدمات صحی را در سطح کشور بهبود بخشند و برای نیازمندان بیشتر پیش رسیدگی کنند.

سپس، مسوولان موسسات تطبیق کنندۀ عرضه خدمات صحی از ادامۀ کار و فعالیت های موسسات شان با وزارت صحت‌عامه اطمینان دادند و خواهان رفع مشکلات کاری شان از سوی رهبری این وزارت شدند که به خاطر حل مشکلات آنان تصامیم لازم اتخاذ شد.    باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا