اخبارصحت

در جریان دو هفته تمام محصلان پوهنتون های دولتی واکسین خواهند شد

کابل / 4 اسد / باختر

به منظور تسریع روند تطبیق واکسین کرونا درنهاد های تحصیلات عالی دولتی و خصوصی کشور، امروز نشستی در وزارت تحصیلات عالی برگزار شد.

به گزارش آژانس باختر؛ دراین نشست  معاونان پوهنتون های مرکز، گزارش از روند تطبیق واکسین کرونا در نهاد های مربوط شان را ارائه کردند وخواستار تسریع این روند شدند.

بعد، پوهنوال انجنیر محمد شریف امین رییس محصلان دولتی وزارت تحصیلات عالی گفت که درجریان دوهفتۀ، تمام محصلان پوهنتون های دولتی واکسین خواهند شد.

همچنان دراین نشست سخنگوی وزارت تحصیلات گفت: گروه های کاری این وزارت تلاش می کنند که تمام محصلان و کارمندان نهاد های تحصیلی کشور واکسین شوند.

وی افزود که  به خاطر تسریع روند تطبیق واکسین، همآهنگی میان وزارت صحت عامه و نهاد های دولتی و خصوصی را تقویت خواهند کرد.

به همین ترتیب نمایندۀ وزارت صحت عامه اطمینان داد که مقدار کافی واکسین کرونا، دراخیتار دارند و در جریان ده روز آینده می توانند تمام محصلان، استادان و کارمندان پوهنتون های کشور را واکسین کنند.

وی گفت: ” آن عده از محصلانی که در ولایت ها استند، می توانند واکسین های شان را از ولایت های مربوط شان دریافت کنند و متباقی بعد از رسیدن به مرکز شامل روند تطبیق واکسین خواند شد.”

قابل ذکر است که به اساس فیصله وزارت تحصیلات عالی قرار است دروس حضوری نهاد های تحصیلی درشمار از ولایت های کشور که تهدید ویروس کرونا زیر 35 در صد است ، در 16 ماه اسد آغاز شود.احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا