اخبارصحت

در سال روان میلادی 16 میلیون دوز واکسین کرونا به افغانستان می رسد

کابل /28 حمل/ باختر‏

داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه ،در نشست بین المللی تحت نام” یک جهان محافظت شده” به گونۀ آنلاین اشتراک کرد وگفت در سال روان میلادی 16 میلیون دوز واکسین کرونا کمک به افغانستان می رسد.

به گزارش آژانس باختر، داکترمجروح ‏در این نشست روی تقسیم عادلانۀ واکسین کرونا، محو پاندمی اين ویروس در جهان و تعهد کمک مالی ایالات متحده امریکا، اتحادیه اروپا، بانک جهانی، بنیاد خیریه بیل میلندا گیتس و دیگر نهادهای کمک کننده بحث کرد.

سرپرست وزارت صحت عامه، از اتحادیۀ جهانی واکسین، کواکس و دیگرنهادهای کمک کننده که این کشور را در فراهم کردن واکسین کرونا همکاری کرده اند قدردانی کرد و گفت:” روند تطبیق واکسین کرونا به گونه جدی در افغانستان جریان دارد. تطبیق این واکسین ما را در راستای محو ویروس کرونا و کاهش افراد مبتلا به این ویروس کمک می‌کند.”

داکتر مجروح هم‌چنان اضافه کرد: وزارت صحت عامه در جریان یک ماه گذشته 170 هزار تن را در سنین مختلف واکسین کرده است .

سیت برکلی رییس اتحادیۀ جهانی واکسین، در رابطه همکاری این نهاد در پیوند فراهم کردن واکسین کرونا معلومات داد گفت که در طی چهار ماه گذشته این نهاد بیشتر از 40 ملیون دوز واکسین کرونا را از طریق نهاد کواکس در 111 کشور فراهم کرده است که از این میان 468 هزار دوز به افغانستان فرستاده شده است.

‏‎او هم‌چنان گفت که در صورت دریافت کمک های بیشتر، اتحادیه جهانی واکسین در نظر دارد که دو میلیارد دوز واکسین را در سال روان میلادی برای کشورهای رو به انکشاف تهیه کنند. ‏‎هم‌چنان اشتراک کنند‌گان این نشست، از توزيع عادلانه واكسين كرونا در جهان حمایت کردند و بر همکاری‌های مشترک شان در راستای محو این ویروس تعهد كردند.در این نشست رهبران ١٩٢ كشور اشتراک کرده بودند.مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا