اخبارورزش

در مسابقات  المپیک 2020 توکیو  پنج ورزشکار افغان از چهار رشته ورزشی اشتراک کرده اند

 کابل/ 3 اسد/ باختر

 مهدی یاوری ، ملی پوش رشته نشانه زنی کشور ازرقابت های المپیک توکیو حذف شد.

مسوول کمیته  ملی المپیک کشوربه آژانس باخترگفت که مهدی یاوری  ، ملی پوش دررشته نشانه زنی صبح امروز وارد میدان رقابت شد وسرانجام با کسب 601.4 امتیازدر رده آخر (47) قرارگرفت ونتواست وارد دور بعد شود و ازبازی حذف شد.

قرار بود یاوری با ورزشکاران ۴۷ کشوردیگر مسابقه بدهد.  وشامل۸ ورزشکار برترشودکه نشد.

به گفته منبع عبدالله صدیقی تکواندو کارافغان درترکیب تیم مهاجران کمیته بین المللی المپیک در وزن 67 کیلو گرام در برابر ژاوشوای حریف چینی خود شکست خورد.

 گفته می شود که اگر ژاو شوای به دور نهایی راه یابد ، صدیق نیزچانس مبارزه برای به دست آوردن مدال برونز را به دست خواهد آورد.

 به گفته منبع ،فرزاد منصور، تکواندوکارافغان روز سه شنبه  پنج اسد در برابر حریفی از کوریا به میدان  می رود.

این تکواندوکار  ۱۹ ساله است و ۶۸ کیلو وزن دارد. او قهرمان مسابقات ملی نوجوانان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است. فرزاد چهار مدال طلا  دارد .

وی همچنان  افتخار دریافت سه  مدال نقره از مسابقات جهانی را نیز در کارنامه  های خود دارد.

ورزشکار دیگر افغان کیمیا که ازچهارسال  به این سو عضو تیم ملی دوش سرعتی افغانستان را دارد، به تاریخ 8 اسد درمسابقات دوش‌های سرعتی به نمایندگی از افغانستان به رقابت می پردازد.

او یگانه ورزشکار زنی است که در بازی‌های المپیک از افغانستان نمایندگی می‌کند.

فهیم انوری نیز  به تاریخ 8 اسد در رقابت آب‌بازی شرکت می کند. فهیم ۲۲ ساله است. دارنده مدال طلا از مسابقات ملی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ در ۵۰ متر است.

وی همچنان در مسابقات ملی سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در ۱۰۰ متر از مدال طلا دریافت کرده است .

انوری امیدوار است نشان طلای بازی‌های المپیک توکیو 2020را نیزبه خانه بیاورد.

شاه محمود نبرد، ورزشکار دوش (اتلتیک)  به تاریخ 9 اسد به میدان دوش خواهد رفت. شاه محمود ۳۰ سال دارد. دریافت مدال طلا از مسابقات قهرمانی نوجوانان اتلتیک در سال ۲۰۱۸ و مدال طلا از رقابت‌های گزینشی برای بازی های  المپیک  توکیواز دستاوردهای وی است .

مسابقات المپیک توکیو از 2 اسد در شهر توکیوی جاپان آغاز شده است و تا 17 اسد ادامه خواهد داشت.

باید گفت که قرار بود این مسابقات در سال 2020 در توکیو بر گزار شود اما به دلیل شیوع  ویروس کرونا به تعویق افتاد و امسال این بازی ها بدون تماشاچی برگزارشده است . ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا