سیاستاخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

در وجود امارت اسلامی؛ حربه ارعاب، ترس و وحشت در کشور دیگر تعریف و معنای ندارد

تبصره کابل، ۱۱ سرطان، باختر
شیخ‌الحدیث و التفسیر امیرالمؤمنین مولوی هبةالله آخندزاده حفظه الله تاکید دارد که افغانستان یک کشور آزاد و مستقل است و نیاز ندارد مطابق به مشوره و نقشه راه دیگران به پیش رود.
مبصر آژانس باختر مینگارد؛ امیرالمؤمنین در دومین روز نشست بزرگ علما در کابل تاکید کرد«افغانستان حالا یک کشور آزاد و مستقل است و به مشورت‌های کافران حتی اگر مورد حمله اتمی قرار بگیریم گوش فرانخواهیم داد».
او برخی کشورهای خارجی را متهم به «فتنه انگیزی علیه امارت اسلامی» کرد و گفت این کشورها می‌خواهند نظام امارت اسلامی را از بین ببرند.
برعلاوه این گفته ها، رسانه ها از قول معاونین سخنگویان امارت اسلامی گفته اند« شیخ‌الحدیث والتفسیر امیرالمؤمنین مولوی هبةالله آخندزاده حفظه الله ضمن تأکید روی تطبیق عفو عمومی در کشور، از سیاسیون و تاجران افغانستان خواست که به کشور شان برگردند. به مسئولین دولتی هدایت داد تا آنعده از افرادی که بدون ارتکاب جرم بازداشت و زندانی شده اند آزاد کنند»
همچنان به دستآورد های امارت اسلامی اشاره کرده است که امارت اسلامی پس از پایان اشغال، امنیت سراسری را تأمین، کشت و تولید مواد مخدر را ممنوع و فساد اداری را از میان برده است.
این گفته ها میتواند اشاره به آن تهدید های باشد که امارت اسلامی در جریان یازده ماه گذشته که زمان استقرار دو باره آن است از سوی شماری از کشور ها و سازمان های بین المللی با آن مواجه بوده است و همچنان می تواند بیان ارادۀ نیک امارت اسلامی بر ادامه عفو عمومی، مبارزه با انواع فساد و جلوگیری از کار و بار مواد مخدر به نام های گونه گون باشد.
به این ترتیب امیر المومنین تاکید داشته است که استحکام نظام اسلامی در افغانستان، وظیفه همه مسلمانان در افغانستان است.
اگر به سیر تحولات در جریان یازده ماه که از استقرار دوباره امارت اسلامی میگذرد دقیق شویم، دیگر دوسیۀ ناامنی و بی ثباتی در کشور بسته شده است و امارت اسلامی در این خصوص کار های زیادی کرده است مگر با وجود تلاش های که امارت اسلامی برای تعامل با جهان خارج داشته است بعضی از کشور ها تلاش کرده اند که آتش فتنه در افغانستان را شعله ور کنند.
در چنین یک حالت، این اتحاد و همبستگی میان مردم افغانستان است که با ایستاده شدن در برابر توطیه ها بیرونی نظام شان را حمایت کنند و برای هماهنگ کردن مردم، این علما اند که باید دست به کار شوند.
آن علمای که در کابل گرد هم آمدند، همین هدف را دنبال کردند که چگونه، راه مداخله و دسیسه در برابر امارت اسلامی را کوتاه کنند و چه فرصت های را برای مردم در امر دفاع و حمایت از نظام به وجود آورند.
نکات دیگر که در سخنان امیر المومنین وضاحت داشت این است که زور و وحشت نمی تواند اراده یک ملت را برهم زند، ازگذشته ها تا امروز، فشار های زیادی بر امارت اسلامی وارد شد تا از فکر و اندیشۀ که برای بر پایی یک نظام اسلامی که مبنای آن شریعت و امنیت باشد عدول کند و مطابق به فرمایش، دیدگاه و نظر دیگران کار کنند، خواستی که همیشه از سوی امارت اسلامی مردود پنداشته شد بر خلاف بر حفظ ارزش های دینی، شرعی و ملی در کشور تاکید شد و حالا که امارت اسلامی حاکم اوضاع سیاسی و نظامی در کشور است و افغانستان در چتر یک نظام مشروع به سوی خود ارادیت به پیش می رود، حربه ارعاب، ترس ووحشت در این کشور دیگر تعریف و معنای ندارد و گفته های شیخ‌الحدیث والتفسیر امیرالمؤمنین مولوی هبةالله آخندزاده حفظه الله به مجاهدین و مردم افغانستان روحیه بخشیده است و آنان را نسبت به آینده بیشتر امیدوار کرده است. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا