اخبارجهان

دموکرات ها مانع نامزدی مجدد بایدن در ۲۰۲۲ می شوند

کابل، ۲۲ جوزا، باختر
خبر در میان دموکرات‌ ها حاکی از آن است که اکثریت آنها قصد دارند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مانع از نامزدی مجدد جو بایدن شوند.
آژانس باختر به نقل از اسپوتنیک، محبوبیت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته به پایین ترین سطح خود رسید، ۳۹ ٪ شرکت کنند گان در نظرسنجی مورنینگ کانسالت عملکرد وی را تایید نکردند.
نتایج این نظرسنجی نشان می دهد کاهش محبوبیت بایدن، پنج درصد کمتر از دونالد ترامپ در همان مقطع ریاست جمهوری است.
از سوی دیگر، مقامات ارشد دموکرات ها و قانونگذاران نگرانی خود را در مورد آمادگی بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری ابراز کرده اند.
براساس گزارش نیویورک تایمز، بیش از ۵۰ دموکرات نگران هستند، بسیاری از برنامه های کاری رئیس جمهور کنونی آمریکا، سن وی و عدم تناسب او برای رویا رویی با ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ به یک نقطه ضعف تبدیل شود.
زمزمه احساسات ضد بایدن در پشت پرده اتاق های کنگره و جلسات حزب در حالی است که آمریکا در نوامبر سال جاری شاهد برگزاری انتخابات میان دوره یی خواهد بود.
دموکرات ‌ها نگران هستند که چالش های پیش روی بایدن از جمله تورم فزاینده، افزایش سرسام ‌آور قیمت تیل، مجموعه ‌یی از تیراندازی ‌های مرگبار، طرح ستره محکمه برای لغو قانون سقط جنین و بسیاری مشکلات دیگر تبعات بسیاری بر انتخابات پیش رو در ماه نوامبر داشته باشد.
استیو سیمونیدیس عضو کمیته ملی حزب دموکرات با بیان اینکه کشور در مسیر درستی قرار ندارد، گفت بایدن باید به صراحت قصد خود را برای عدم نامزدی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام کند.
اکثریت دموکرات ها در مصاحبه با نیویورک تایمز با اشاره به اینکه بایدن در حال حاضر ۷۹ ساله است و در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دور دوم در سال ۲۰۲۵ ، ۸۲ ساله خواهد بود، این وضعیت را برای قبول مسئولیت ریاست جمهوری سنگین توصیف کردند.
دیوید اکسلرود مشاور کارزار انتخاباتی کلینتون و اوباما نیز خاطرنشان کرد، ریاست‌ جمهوری یک وظیفه بسیار سنگین است و واقعیت تلخ این است که بایدن در پایان دوره دوم ریاست جمهوری به ۹۰ سال نزدیک‌ تر است تا ۸۰ سال. اکسلرود همچنین ضمن گله از بایدن در مقابله با مسائلی مانند کووید۱۹، بحران اوکراین و نقشش در کشف ارزش های قصر سفید پس از دوران ترامپ، اضافه کرد که سن بایدن باعث شده تا وی به اندازه کافی و مانند قبل جلوی دوربین چابک نباشد.
از طرف دیگر، وضعیت برای کاملا هریس معاون بایدن نیز به دلیل رشته رسوایی های به بار آمده چندان مطلوب نبوده و وی هم از محبوبیت چندانی میان دموکرات ها برخوردار نیست.
از سوی دیگر، کریستوبال الکس مشاور ارشد کمپاین انتخاباتی بایدن هم حزبی های خود را به دلیل انتقاد ها از بایدن مورد سرزنش قرار داد و آنها را به دلیل ناتوانی در تشخیص دستاورد های دولت کنونی آمریکا مورد انتقاد قرار داد.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا