اخباراقتصاد

ده‌ها موسسۀ ملی و بین‌المللی همکار در کندز فعالیت دارد

کندز، 11جوزا، باختر
مسوولان ریاست اقتصاد کندز می گویند که ده‌ها موسسۀ ملی و بین‌المللی همکار در کندز فعالیت دارد.
دین‌غلام اسامه رییس اقتصاد کندز به خبرنگار آژانس باخترگفت که با روی کار آمدن امارت اسلامی حدود پنجاه موسسۀ ملی و بین‌المللی در بخش‌های صحت، تعلیم و تربیه و کمک‌های بشری در کندز فعالیت دارند.
وی افزود که برای موسسات همکار زمینۀ فعالیت‌ در بخش‌های مختلف مساعد شده است و مسوولان امارت اسلامی همواره تلاش می‌ کنند تا زمینه های بهتری را برای موسسات کمک ‌کننده مساعد سازد.
به گفتۀ رئیس اقتصاد کندز، این موسسات نه ‌تنها در بخش‌های صحت، تعلیم و تربیه و کمک‌های بشری فعالیت‌ می‌ کنند، بلکه در بخش‌های تطبیق پروژه‌های انکشافی نیز فعالیت‌های شان را عملأ روی‌ دست گرفته اند.
به گفتۀ وی، هم ‌اکنون موسسۀ کوار در چوکات ریاست معارف در نقاط مختلف شهر کندز صنف‌ های درسی را اعمار می‌ کند که با تطبیق این پروژه برای ده‌ها جوان زمینۀ کار مساعد شده است.
رئیس اقتصاد کندزگفت که هم ‌اکنون بیش ازنود پروژه در بخش‌های صحت، معارف و کمک‌های بشری از سوی موسسات یاد شده جریان دارد و با تطبیق این پروژه‌ها برای صدها تن زمینه کار نیز مساعد شده است.
وی گفت که موسسۀ کوار یک پروژه را در مرکز و ولسوالی‌های کندز روی دست دارد که بر اساس آن برای دوهزار جوان زمینۀ کار مساعد شده است.
رییس اقتصاد کندز ازموسساتی که پروژه‌های انکشافی شان نیمه ‌کاره باقی مانده اند، خواست که پروژه‌های نیمه‌ شان را تکمیل کنند.محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا