اخبارامنیت

ده ها روستا در ننگرهار از طالبان مسلح پاک شد

جلال آباد/ ۲ حوت/ باختر

در حالی که عملیات نظامی در ننگرهار وارد یک ماه می شود، مقامات ارشد نظامی در شرق کشور ادعا می کنند که دراین عملیات تاکنون ده ها روستا از جود طالبان مسلح پاک شده است.

عملیات ضد هراس افگنی در ولسوالی های شیرزاد و حصارک ننگرهار به گونۀ همزمان با اشتراک صدها نظامی و با حمایت قوای هوایی کشور در پی گسترش حضور و فعالیت طالبان در شیرزاد و حصارک، راه اندازی شده است.

قول اردوی سیلاب در شرق کشور و نیز دفتر رسانه های ننگرهار در خبرنامه هایی می گویند که در نزدیک یک ماه از آغازاین عملیات نظامی، دوصد و هفت عضو گروه طالبان کشته شدند و ده هاطالب مسلح دیگر زخم برداشتند.

دراین خبرنامه ها تایید شده است که در میان کشته و زخمی شدگان، اعضای پاکستانی گروه طالبان و نیز سرگروه های این گروه شامل اند.

طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته اند.

روستانشینان از این عملیات ضد هراس افگنی استقبال کردند و از حکومت خواستند که برای تامین فضای مناسب زندگی و روند ساخت وساز، در محل های شان نظامیان بیشتر مستقر شوند.

مقامات ارشد نظامی در شرق کشور می گویند که آنان در هر ساحۀ بزرگی که در شیرزاد و حصارک ازهراس افگنان پاک می کنند، قرارگاه می سازند تا روند حکومت داری بیشتر شود و زندگی مردم به خوبی پیش برود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا