اخباراقتصاد

ده ها  پروژۀ مدیریت محصولات زراعتی در پروان افتتاح شد

کابل/ 30جدی/ باختر

داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در سفری به پروان پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی را افتتاح کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ در جریان افتتاح این پروژه‌ها وزیر زراعت به صورت نمونه‌یی، یکی از ذخیره‌ گاه های پیاز را در ولسوالی بگرام افتتاح کرد و در بارۀ این پروژه‌ها گفت: «از طریق پروژه مدیریت محصولات زراعتی ۱۵۴ کشمش‌خانه، ۲۰۰ ذخیره‌گاه پیاز، ۳۵ ذخیره‌گاه کچالو و ۱۲ سردخانۀ میوه ساخته شده است و ۳۰ دستگاه خشک‌کننده توزیع شده است که شاهد افتتاح آن استیم.

 وزیر زراعت در ادامه گفت: «این پروژه‌ها نزد مردم محبوبیت دارد و این کمک به مردم عام رسیده، و موقف ما همین است که این پروگرام را دوام بدهیم، تا وقتی که سردخانه‌های معیاری ساخته می‌شود از این ذخیره‌ گاه ها می‌شود، استفاده کرد.

فضل‌الدین عیار، والی پروان نیز از ساخت‌وساز این ساختمان‌ها قدرانی کرد و گفت: «در شرایط که بی‌کاری و فقر دامن‌گیر مردم است، این پروژه‌ها سودمندی زیادی دارد، کشمش مردم قبلاً در فضای باز نگهداری می‌شد، انگورداران متضرر می‌شدند، بارش باران میوه‌های‌شان را خراب می‌کرد.

وزارت زراعت، از طریق پروژۀ مدیریت محصولات زراعتی از ۴۳۱ پروژۀ مدیریت محصولات زراعتی، دهقانان و باغداران پروان را مستفید کرده است که شامل اعمار کشمش‌خانه‌ها، ذخیره‌گاه‌های کچالو، ذخیره‌گاه‌های پیاز، سردخانه‌های صفرانرژی میوه و توزیع دستگاه‌های خشک‌کننده بود که در مرکز و ولسوالی‌های پروان تطبیق شده است. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا