اخبارآموزشتکنالوژی

دولت، از هر برنامۀ آموزشی در زمینۀ به کار گیری موثر از فن آوری معلوماتی، پشتیبانی می کند

کابل/ 4 جدی/ باختر

 معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید دولت جمهوری اسلامی افغانستان، از هر برنامۀ آموزشی که در راستای توسعه و به کار گیری موثر فن آوری معلوماتی در افغانستان راه اندازی می شود، پشتیبانی می کند.

به گزارش خبرنگار آژآنس باختر؛ فاطمه مورچل، معاون سخنگوی رییس جمهوری امروز ، در یک نشست  مشترک زیر نام  “ما دیجیتال فکر می کنیم”،  با سخنگوی وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی و اعضای موسسه هیر افغانستان گفت : دولت جمهوری اسلامی افغانستان، از هر برنامۀ آموزشی که در راستای توسعه و به کار گیری موثر فن آوری معلوماتی در افغانستان راه اندازی می شود، پشتیبانی می کند .

او افزود که دیجیتل سازی اداره عامه افغانستان وهمچنین دسترسی شهروندان به اطلاعات و ارائه بهتر خدمات، از برنامه ها و اولویت های مهم حکومت می باشد.

مورچل، تصریح کرد که دانش دیجیتلی در به کار گیری از رسانه های اجتماعی مثل فیسبوک، به شهروندان افغانستان کمک خواهد کرد تا کاربران رسانه های اجتماعی، شایعات و معلومات نادرست را با خبرهای واقعی تفکیک کنند  و زمینه برای قضاوت دقیق مهیا گردد.

دنیا سنگر و بهشته نظیر، از اعضای موسسه هیر افغانستان  در این کنفرانس خبری با اشاره به آغاز برنامۀ یکساله آموزش سواد دیجیتالی که با همکاری شبکه فیسبوک در افغانستان راه اندازی شده است، افزودند که این برنامه سراسری است و همه کار بران شبکه فیسبوک را در برمی گیرد.

آنان ابراز امیدواری کردند که تطبیق برنامۀ “ما دیجیتال فکر می کنیم”، منتج به دانش دیجیتالی شهروندان افغانستان در راستای دریافت وارزیابی اطلاعات، حفظ و مدیریت هویت دیجیتالی، خلاقیت و تفکر انتقادی کاربران شبکه فیسبوک خواهد شد.

در همین حال، نصرت الله نصرت ناصری، سخنگوی وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی، با اشاره به آنکه برنامۀ “ما دیجیتال فکر می کنیم” از سوی هیر افغانستان  با همکاری وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی و نهادهای ذیربط برگزار شده است، گفت: وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی در این راستا، اخیراٌ طرح ها و برنامه هایی را نیز روی دست دارد.

او افزود که در تشکیل سال ۲۰۲۰ وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی، ریاست توسعه مهارت های دیجیتالی ایجاد شده است و در پلان استراتیژیک این وزارت نیز این موضوع به گونۀ جدی مد نظر گرفته شده است.

ناصری، با تأکید برآنکه تمرکز وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی، روی دیجیتال سازی سیستم ها است، افزود: برای تحول دیجیتالی ودیجیتال سازی سیستم ها، داشتن دانش و مهارت های تکنالوژی دیجیتالی مهم وضرری می باشد.

او با بیان اینکه هیر افغانستان ، یک موسسه رسمی است تصریح کرد  وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی از هرنوع برنامه یی که در جهت سواد دیجیتالی فعالیت کند ، حمایت می کند. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا