سیاستاخبارجامعه

دومین محمولۀ کمک‌های بشری پاکستان برای سیلاب‌زدگان اخیر به افغانستان رسید

کابل، 20 ثور، باختر
سفارت پاکستان در کابل از انتقال دومین محمولۀ کمک ‌های بشر دوستانۀ آن کشور به افغانستان خبر داده است.
به گزارش آژانس باختر؛ سفارت پاکستان می‌گوید، این کمک‌ها که در یک پرواز چارتر به مزار شریف انتقال شده، از طریق نهادهای مدد رسان به خانواده‌ های قربانیان و آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان توزیع می‌شود.
منصوراحمد خان سفیر پاکستان در کابل در صفحۀ تویترش نگاشته است که این کمک‌های بشر دوستانه به دستور شهباز شریف نخست‌ وزیر آن کشور به خانواده‌های آسیب‌دیده از سیلاب‌ها، فرستاده شده است.
این در حالی‌ است که روز شنبه (17 ثور) نخستین محمولۀ کمک‌های بشری پاکستان که شامل دارو و مواد غذایی بود، در یک پرواز چارتر به مزار شریف فرستاده شده بود.
به دنبال بارندگی‌های اخیر و سرازیر شدن سیلاب‌ها در شماری از ولایت‌های کشور، ده‌ها نفر جان‌های شان را از دست داده و به هزاران خانواده خسارت وارد شده است. وزارت خارجۀ امارت اسلامی به منظور رسیدگی به وضعیت خانواده‌های آسیب‌دیده خواستار کمک و همکاری کشورها و سازمان‌های مدد رسان بین‌المللی شد. در عین حال، ملاعبدالغنی برادر معاون ریاست‌الوزرا و ریئس کمیتۀ اقتصادی کابینه به ادارات ذیربط هدایت داد تا کمک‌های لازم را در اختیار خانواده‌های آسیب دیده از سیلاب‌های اخیر قرار بدهند.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا