فرهنگ

دو اثر در پنجشیر رونمایی شد

بازارک/ ۱۲قوس/ باختر
دو اثرعلمی در پنجشیر دیروز نقد و رونمایی شد.
این دو اثر در محفلی که از سوی جمعیت فکر وعمل درهماهنگی پوهنتون پنجشیر برگزار شد، از سوی فرهنگیان، علما و قلم به د‌ستان نقد و رونمایی شد.
کتاب محمد علم ایزدیار، کارنامه یک ساله درنیابت اول مجلس سنا و مجموعه آثار دکتور عبدالحی الهی دو اثری که تازه تالیف شده است، در این مراسم نقد و رونمایی شد.
در این همایش سخنرانان پیرامون ابعاد شخصیت علمی، فرهنگی و سیاسی دکتور عبدالحی الهی صحبت کردند.
همچنان کارکرد، تاریخچه و چگونگی شکل گیری مجلس سنا و کارنامه یک ساله محمد علم ایزدیاردر نیابت اول مجلس سنا که درکتاب وی گنجانیده شده است، به تازگی ازسوی مشاوریت فرهنگی و مطبوعاتی نایب اول مجلس سنا با تالیف محمد اکرام اندیشمند به تیراژ یکهزار جلد چاپ شده است.
همچنان مجموعه آثار دکتور عبدالحی الهی که در برگیرنده موضوعات فلسفی، سیاسی، اجتماعی و دینی است و از جانب نهاد جمعیت فکر وعمل نوشته شده است، به تیراژ بیش از یکهزار جلد به چاپ رسیده است.
این همایش که در تالار پوهنتون پنجشیر برگزار شد، درآن محمد علم ایزدیار نایب اول مجلس سنا، عبدالحفیظ منصور نویسنده  ونماینده پیشین مردم کابل در ولسی جرگه، شمس الحق آرینفر نویسنده، محمد اکرام اندیشمند نویسنده، استاد محمد عزیز حنیف، شماری از روسای ادارات، علما، نویسندگان و محصلان شرکت داشتند.
در آخر محفل تقدیرنامه یی که از جانب ریاست اطلاعات و فرهنگ پنجشیر به همین مناسبت ترتیب یافته بود، توسط عبدالودود علی مردان، رییس آن ریاست به ساحل پیکار معاون نهاد جمعیت فکر و عمل، اهداء شد. حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا