اخبارجهان

دو برابر شدن انتقال مواد سوخت تولید شده در روسیه توسط شرکت های اروپایی

کابل، ۱۸ جوزا، باختر
شرکت های اروپایی با توجه به ۶ بسته تحریمی جدید توسط بروکسل علیه روسیه، انتقال مواد سوخت این کشور را به سایر نقاط جهان دو برابر ساختند.
آژانس باختر به نقل از اسپوتنیک، روسیه در بخش فروش انرژی درحال بستن ریکارد جدید است. زیرا شرکت های کشتیرانی اروپایی، مقادیر بی سابقه یی از مواد سوخت تولید شده در روسیه را به اروپا و دیگر نقاط دنیا انتقال می کنند.
در حالی که قیمت انرژی در کشورهای اروپایی و آمریکا به خاطر تحریم بخش انرژی روسیه به شدت بالا رفته است، تحلیل های جدید حاکی از این است که مقدار مواد سوخت که شرکت های اروپایی از روسیه به دیگر نقاط جهان منتقل کرده اند از ۳۱ میلیون بیرل در ماه فبروری به ۵۸ میلیون بیرل در ماه می رسیده است.
اگر چه ۶ بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه توانسته مانع از دستیابی مشتریان اروپایی به مواد سوخت تولید شده روسیه شود اما مانع از انتقال این مواد به دیگر مناطق دنیا توسط شرکت های اروپایی نشده است.
با اینکه بسته های تحریمی ضد روسیه، مردم این کشور را فقیرتر کرده و به اقتصاد اروپایی ها صدمه زده است اما برای شرکت های بزرگ کشتیرانی در یونان، مالت و قبرس درآمد هنگفتی داشته است.
اسپوتنیک با اشاره به رسیدن قیمت مواد سوخت خام به حدود ۱۲۰ دالر در هر بیرل، تحریم های ضد روسی را دارای اثر معکوس ارزیابی کرد که بیشتر از آنکه مسکو را تحت تاثیر قرار دهد اقتصاد اروپایی ها را با مشکل مواجه کرده است.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا