فرهنگجامعه

دو سرود حماسی بازخوانی شده به نیروهای دفاعی و امنیتی کشور اهدا شد

کابل/21 سرطان/باختر
دو سرود معروف حماسی با عناوین “ای سربازه یاره” و” په مینه دا وطن” که از سرود های آشنا به گوش شهروندان کشور وعلاقمندان موسیقی است و به تازگی از سوی انستیتوت ملی موسیقی افغانستان بازسازی و بازخوانی شده است، امروز در یک برنامه در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت رونمایی و نشر شد.
به گزارش خبرنگار آزانس باختر، احمد ناصر سرمست، رییس انستیتوت ملی موسیقی افغانستان در مراسم رونمایی از این دو سرود معروف گفت که این سرودها از سوی گروه موسیقی ارگستر سمفونی به رهبری استاد قنبر علی نوشاد، بازخوانی شده است.
او ابراز امیدواری کرد که رسانه های کشور در نشر این سرودها در ساعات پربینندۀ رسانه های شان همکاری کنند تا رسالت شان را در راستای بلند بردن روحیه ملی، مقاومت و ایجاد وحدت وهمدلی در جامعه بیشتر ایفا کرده باشند.
به گفته محمد قنبر نوشاد، رهبر ارگستر موسیقی افغانستان، سرود های حماسی ای سربازه یاره و په مینه دا وطن، به حمایت ازجانفشانی های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور که همه روزه در سنگرهای داغ نبرد با دشمنان کشور و مردم قرار دارند، بازسازی و بازخوانی شده است.
وحید عمر، مشاور ارشد رییس جمهور ورییس عمومی ادارۀ ارتباطات عامه و ستراتیژیک ریاست جمهموری در برنامۀ رونمایی از دو سرود حماسی بازخوانی شده با تأکید بر اهمیت نقش موسیقی وهنر در جامعه گفت: تاریخ نشان داده است که در وضعیت جنگ و حالتی یک جامعه تحت ظلم، جبر وخشونت قرار می گیرد، حفظ روحیه، ایجاد مورال، مقاومت وانگیزه مهم است.
او، با سپاس از انستیتوت ملی موسیقی افغانستان به خاطر بازخوانی این دو سرود حماسی افزود: همۀ ما به عنوان یک جامعه یک مبارزه داریم و آن مبارزه برای آیندۀ کشور، آیندۀ کودکان، زنان و جوانان است تا همه بتوانیم در همین فضا حق کار، حق تعلیم و حق پرداختن به هنر را داشته باشیم وهر فرد در چهارچوب قانون، کاری را که علاقه دارد فرصت انجام آن را داشته باشد.
نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا