اخبارامنیت

دو هراس افگن که قصد ترور یک ترجمان سفارت امریکا را داشتند بازداشت شدند

کابل /8 دلو/ باختر

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری درجلسۀ امنیتی صبح امروزگفت: دو تروریست  که دو روز پیش در شهر کابل گرفتار شدند، قصد ترور یک ترجمان سفارت امریکا را داشتند.

به گزارش آژانس باختر: معاون اول ریاست جمهوری دراین جلسه همچنان تصریح کرد٬در دوسیه این دو تروریست  که ازناحیه چهارم گرفتار شده اند، پیشرفت زیادی شده است.

معاون اول ریاست جمهوری افزود:آنان می‌خواستند یکی از ترجمان‌های سفارت امریکا را به اسم نجیب هنگام رفتن به طرف میدان هوایی کابل ترور کنند.

 نجیب از غزنی است، اسم او را به خاطری عنوان کردیم که دیگر در افغانستان نیست. اگر اقدام به موقع و دقیق پولیس حوزه چهارم نمی بود نجیب امروز با خانوادش نمی بود.

معاون اول ریاست جمهوری گفت:” تروریست های گرفتارشده در غزنی تعلیمات آدم کشی دیده اند، تمام ثبوت در اختیار سفارت امریکا در کابل قرار داده خواهد شد که  در مرور توافق خود با طالبان دقیق عمل کنند.

طالبان تعهد سپرده بودند که حداقل به کارمندان  سفارت امریکا و دفاترملل متحد حمله نمی‌کنند. درحالی که آنان در ناحیه هفتم یکی ازکارکنان اسبق دفتر سازمان ملل را که یک فرد بسیار عادی بود ترورکردند که متاسفانه تا حال در دستگیری قاتل پیشرفت نداریم.

امرالله صالح دوروزپیش درجلسه امنیتی گفته بود که  نیروهای امنیت ملی، سه تروریست که در ناحیۀ چهارم شهر کابل قصد تروریکی از فعالان مدنی راداشتند بالفعل با تفنگچه بی‌صدا و بسیار پیشرفته گرفتار کرده‌اند. جاوید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا