اخبارفرهنگ

دیدار رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات با رئیس دفتر تیکا

هرات 4 جوزا باختر
مولانا نعیم الحق حقانی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات با عرفات دینیز رئیس دفتر تیکا در هرات دیدار کرد.
رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات و رئیس دفتر تیکا از انجمن خطاطان هرات، نگارستان ملی و کتابخانه عامه دیدن نموده و از مسوولان دفتر تیکا خواست تا روی کار های فرهنگی و برخی موارد دیگر با این ریاست همکار باشند.
حقانی ضمن قدر دانی از فعالیت و کارهای موثر کشور ترکیه می گوید که کشور دوست و مسلمان ترکیه همواره روی کارهای توسعه‌یی با افغانستان همکاری داشته و اداره اطلاعات و فرهنگ از کارشان تقدیر می کند.
رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات از مسوول دفتر تیکا خواست تا روی غنی سازی کتابخانه هرات، قرار دادن امکانات بهتر به دسترس انجمن خطاطان و فراهم سازی صنف مجهز کامپیوتری برای آموزش جوانان و انترنت رایگان در بخش کتابخانه کار کنند.
با این حال عرفات دینیز رئیس دفتر تیکا می گوید که کشور ترکیه علاقه زیاد به بازسازی و توسعه کارهای فرهنگی در هرات دارد ، دینیز می گوید که دفتر تیکا به سلسله برنامه های فرهنگی و توسعۀ خود می خواهد تا در بخش چاپ کتاب، کارهای فرهنگی خصوصاً غنی سازی کتابخانه هرات و فراهم سازی صنوف مجهز با کامپیوتر و انترنت کار کند.
دینیز می گوید که دفتر تیکا روی روابط خوب با اداره اطلاعات و فرهنگ تلاش خواهد کرد.
گفتنی است که دفتر تیکا در هرات پیش از این نیز خدمات موثری برای توسعه کارهای بازسازی آبدات تاریخی، چاپ کتاب و امور فرهنگی انجام داده است.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا