اخبارفرهنگ

دیدار رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات با رئیس و اعضای انجمن سینما گران جوان افغان

شهرهرات ،13 جوزا ، باختر
رئیس و اعضای انجمن سینما گران جوان افغان و هیئت اجرایی جشنواره دید نو در دیدار با مولانا نعیم الحق حقانی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات طرح ها و ایده های شان را که قرار است با همکاری هنرمندان هرات در جشنواره کابل به نمایش بگذارند مطرح کردند.
احمد عارف نوری رئیس انجمن سینماگران جوان افغان می گوید که این جشنواره قرار است در کابل برگزار گردد و در آن 30 فیلم کوتاه داستانی به همراه ده فیلم مستند روی هفت موضوع مخصوص ساخته می شود.
نوری می گوید که 150 طرح از ولایات مختلف به آنان رسیده و از بین آن سه طرح عالی از طرف هنرمندان هرات انتخاب شده و به همین سبب این تیم جهت بازدید از این ولایت به هرات باستان سفر کردند.
رئیس انجمن سینما گران در دیدار با مولانا نعیم الحق حقانی می گوید که جشنواره طرح دید نو جشنواره بزرگی است که نه تنها هنرمندان هرات بلکه از تمامی ولایات در آن اشتراک خواهند کرد.
نوری می گوید که تیم هنرمندان هرات امتیاز خوبی را در بخش فیلم سازی داشته و می توانند در این جشنواره بهتر بدرخشند.
رئیس انجمن سینما گران جوان افغان از مولانا نعیم الحق حقانی خواست تا فضای مناسب را در اختیار هنرمندان قرار دهند و تاکید کرد که اکنون به سبب اوضاع امنیتی مناسب هنرمندان می توانند بهتر از گذشته فعالیت داشته باشند.
در همین حال مولانا نعیم الحق حقانی ضمن استقبال از طرح و ایده جشنواره فیلم و مستند دید نو می گوید که اداره اطلاعات و فرهنگ هرات همواره در کنار هنرمندان است و از هر طرح و فعالیت موثر هنرمندان حمایت می کند.
حقانی علاوه کرد که دروازه اداره اطلاعات و فرهنگ به روی همه هنرمندان باز است واین اداره روابط دوجانبه با هنرمندان و فرهنگیان از زمان روی کار آمدن نظام امارت اسلامی حفظ کرده است.
قرار است جشنواره دید نو در کابل برگزار گردد و در این جشنواره تمامی فیلم ها و مستند های هنرمندان بر اساس هفت موضوع خاص ساخته شده و در معرض دید همه قرار می گیرد و از این میان فیلم برتر انتخاب و جایزه خواهد گرفت.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا