اخباراقتصادفرهنگ

د افغانستان بانک: به زودی بانک‌داری متعارف در کشور به بانک‌داری اسلامی تبدیل می‌شود

کابل ، 8 جوزا، باختر
عبدالقدیر احمد معاون دوم د افغانستان بانک در جلسۀ “بورد نظارت شرعی” این بانک، از ادامۀ تلاش‌ها به منظور تغییر بانک‌داری متعارف به بانک‌داری اسلامی در کشور خبر داده است.
به گزارش آژانس باختر؛ د افغانستان بانک با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در این جلسه روی موضوعات مختلف مربوط به بانک‌داری اسلامی بحث شده است.
در همین‌حال، در این جلسه معاون دوم د افغانستان بانک خاطر نشان کرده است که بانک‌داری اسلامی در کشور رو به رشد و توسعه است و انتظار می‌رود به زودی بانک‌داری متعارف به بانک‌داری اسلامی تبدیل شود.
وی هم‌چنان تعهد سپرده است که رهبری د افغانستان بانک برای توسعۀ بانک‌داری اسلامی در کشور، آمادۀ هر نوع همکاری با “بورد نظارت شرعی” است.
از سویی هم، معاون دوم د افغانستان بانک گفته است که کار بالای تغییر بانک‌داری متعارف به بانک‌داری اسلامی جریان دارد که در نتیجه بانک‌داری اسلامی در کشور بیشتر از پیش توسعه خواهد یافت و مردم با اطمینان کامل در آن سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
باید گفت که “بانک‌داری متعارف” به معنی فعالیت دریافت پول در حسابات جاری، پس انداز، پرداخت یا رسید چک از مشتری و یا هم به معنی تهیۀ قرض برای مشتری در مقابل فیس یا تکتانه است. اما “بانک‌داری اسلامی” بر اصل عدم وجود ربا (سود) و عقود مشارکتی استوار می‌باشد.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا