سیاستاخبار

ذبیح الله مجاهد: حضور داعش در افغانستان تبلیغات محض است

کابل/ ۳۱   سنبله /  باختر

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی٬ حضور القاعده و داعش را در افغانستان رد کرده است و آن را تبلیغات دانسته است .

این در حالی است که چند روز پیش یک سلسله انفجار ها در شهر جلال آباد رخ داد که مسوولیت آن را داعش به عهده گرفت.

اما ذبیح الله مجاهد ، گفته است بر خلاف عراق و سوریه، داعش در افغانستان حضور فزیکی ندارد.

ذبیح الله مجاهد تاکید کرده است: داعش به گونه یی که در عراق و سوریه وجود دارد، در اینجا [افغانستان] وجود ندارد. با آنهم شماری از مردم که احتمالا افغانان  خود ما باشند، ذهنیت داعشی را پیش گرفته اند و مردم ما از این پدیده حمایت نمی کنند.”

به گفتهٔ مجاهد “پدیده یی که از حمایت مردم برخوردار نباشد، نمی تواند مشکل ایجاد کند و دوام بیاورد. داعش در هیچ جایی [افغانستان] حضور فزیکی ندارد و تنها در برخی جا‌ها به شکل نا محسوس حملات ناجوانمردانه و بزدلانه انجام می دهد. قوای امنیتی امارت اسلامی آماده و بیدار است و به طور جدی جلو آنان را خواهند گرفت.”

این گفته درست زمانی بیان شده است که شماری ازمقام‌های نظامی و استخباراتی امریکا و کشور های غربی هشدار داده اند که افغانستان بار دیگر به پناهگاه امن برای گروه‌های تررویستی مبدل خواهد شد.

آٖنان مشخصأ از احیآای القاعده و گسترش فعالیت داعش سخن گفته اند.

سخنگوی امارت اسلامی می گوید: نگرانی جامعۀ جهانی از فعالیت شبکۀ القاعده و یا گروه داعش بی بنیاد است و امارت اسلامی بر تعهدات خود مبنی بر عدم استفاده از خاک افغانستان در برابر کشور های دیگر وفادار است.

او حضور این گروه ها را در افغانستان پروپاگند و تبلیغات می داند.

آگاهان سیاسی هم گفته اند که شماری از کشور ها روی منافع مشخصی که در افغانستان و منطقه دارند در پی بزرگ نمایی مشکلات در افغانستان اند٬ داعش و یا القاعده را در این تبلیغات شان دستآویز کرده اند و تلاش دارند با بزرگ نمایی مشکل در افغانستان٬ برنامه های اغراض آمیز شان را توجیه کنند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا