سیاست

رئیس‌جمهور غنی با بزرگان درۀ میرزا اولنگ ولایت سرپل دیدار کرد

کابل 28 حمل باختر
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری ‌اسلامی افغانستان، دیروز با بزرگان درۀ میرزا اولنگ ولایت سرپل دیدار کرد و خواست‌ها و پیشنهادات آنان را استماع نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، دراین دیدار، سیداحمد جوادی به نمایندگی از دیگران صحبت کرد و گفت: خواست همه مردم افغانستان به خصوص مردم میرزا اولنگ این است تا امنیت کامل تأمین گردد. وی از توجه رئیس‌جمهور کشور در بازپس‌گیری میرزا اولنگ و انتقام از دشمن، قدردانی نمود.
جوادی پیشنهاداتی را در بخش‌های اعطای‌زمین، سهم حج و بورسیه‌های تحصیلی به خانواده‌های شهدای میرزا اولنگ و کمک‌های اولیه به باشنده‌گان آن منطقه، مطرح‌کرد.

رئیس‌جمهورغنی پس از استماع خواست‌های بزرگان درۀ میرزا اولنگ گفت: حادثۀ میرزا اولنگ، جنایت ضد بشری بود و من آواز شما را در اجلاس سازمان ملل‌متحد بلندکردم، درد شما درد بشریت و  درد تمام ملت افغانستان است.
رئیس‌جمهور علاوه‌ کرد که اقداماتی برای تأمین امنیت بهتر ولایات شمال به خصوص ولایت سرپل روی‌دست گرفته شده‌است. وی به ادارۀ اراضی هدایت‌داد تا تدابیر توزیع نمرات زمین را به خانواده‌های شهدای میرزا اولنگ روی‌دست گیرد.
همچنان وی به ادارۀ مبارزه با حوادث هدایت‌داد که بسته‌های کمکی عاجل و نیز زمینۀ کمک به اعمار سرپناه به آنها را فراهم سازد. رئیس‌جمهور به ادارۀ امور ریاست‌جمهوری دستور داد تا برای ۴۹خانوادۀ شهدای میزرا اولنگ، سهمیۀ حج درنظر گرفته‌شود.
رئیس‌جمهور محمداشرف غنی وزارت تحصیلات عالی را توظیف ‌ساخت تا برای جوانانی که از درس و ادامه تحصیل بازمانده‌اند، زمینه ادامه تحصیل را فراهم‌سازد. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا