اخباراقتصاد

رئیس ادارۀ غذا و زراعت سازمان ملل متحد: آیندۀ اقتصادی افغانستان وابسته‌گی به پیشرفت زراعت دارد

کابل ، 28 ثور ، باختر
مولوی عبدالرحمن راشد سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با ریچارد ترنچارد رئیس ادارۀ غذا و زراعت سازمان ملل متحد (FAO) در افغانستان دیدار کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ در خبرنامه‌یی که امروز از سوی آن وزارت به آژانس باختر رسیده، آمده است که در این دیدار مولوی عبدالرحمن راشد، از فعالیت‌های این سازمان در افغانستان قدردانی کرده و گفته است که با پیروزی امارت اسلامی افغانستان وضعیت امنیتی در سراسر کشور بهبود یافته است.
وی به رئیس ادارۀ غذا و زراعت سازمان ملل متحد اطمینان داده است که آنان در هر قریۀ افغانسان که بخواهند، می‎توانند کار کنند.
مولوی راشد هم‌چنان از آقای ریچارد خواسته است که در بخش‌های ظرفیت‌سازی، توزیع کود کمیاوی، تخم، ادویه و مهار خشک‌سالی، این وزارت را همکاری کند، زیرا به گفتۀ وی؛ حکومت سابق فاسد بود، در حال حاضر فساد صفر شده و امارت اسلامی بر اساس شفافیت، تعهد و صداقت کار می‌کند.
سپس، رئیس ادارۀ غذا و زراعت سازمان ملل متحد، تعهد این سازمان را مبنی بر خدمت‌رسانی به مردم افغانستان دانسته، گفته است که وظیفۀ سازمان متذکره را، رسیدگی به مشکلات مردم و نیز همکاری‌های بشردوستانه، ظرفیت‌سازی و ارائه مشورههای سازنده در سراسر جهان تشکیل می‌دهد.
وی افزوده است: آیندۀ اقتصادی افغانستان وابسته‌گی به پیشرفت زراعت دارد که ما آمادۀ حمایت طبقۀ دهقان استیم و در این زمینه همکاری می‌کنیم.
این در حالی است که پیش از این نیز شماری از کشورهای جهان از همکاری به سکتور زراعت افغانستان به مسئولان وزارت زرعت، مالداری و آبیاری اطمینان داده بودند.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا