سیاست

رئیس استخبارات پاکستان به کابل می آید

کابل باختر 12 ثور
منابع رسمی درپاکستان گفته اند که رییس اداره استخبارات نظامی آنکشور به زودی از کابل دیدار خواهد کرد
برید جنرال نوید مختار، پس از آن برای این سفر آماده می‌شود که دو هیئت نظامی و پارلمانی پاکستان اخیراً جداگانه به افغانستان سفر داشتند و با رهبران و مقام‌های افغان دیدن کردند.
مقام‌های پاکستانی دیروز گفتند که قرار است رئیس آی اس آی با مقام‌های افغان در مورد مبارزه مشترک دو جانبه با تروریزم و دهشت افگنی همکاری‌های امنیتی گفتگو کند.
ایاز صادق، رئیس شورای ملی پاکستان گفته است که جنرال نوید مختار در این سفر در مورد فهرست دهشت افگنان که چندی پیش بین کابل و اسلام آباد تبادله شد، نیز صحبت خواهد کرد.
پیش از این ایاز صادق، رئیس شورای امنیت ملی پاکستان در ترکیب هیئت نظامی نیز به کابل آمده بود و حمله طالبان بر قول اردوی 201 شاهین را به مسئولان وزارت دفاع ملی تسلیت گفته بود.
این سفر های مقام های نظامی پاکستان در این اواخر ، بخصوص پس از حمله بر قول اردوی 201 شاهین در تاریخ اول همین ماه و شفاخانه سردار محمد داود خان صورت می گیرد.
بیش از یک سال و در پی حملات  تروریستی طالبان درشهر کابل و ولایت های افغانستان روابط افغانستان و پاکستان به تیره گی گرائیده است اما سفر های یک هفته گذشته از جانب مقام‌های پاکستانی به کابل نشان می‌دهد که هر دو کشور می‌خواهند روابط شان را بهبود بخشند.
تاکنون مقامات  ومنابع امنیتی کشور در خصوص سفر رئیس آی اس آی پاکستان به کابل اظهار نظرنکرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا