۱۰۰ روز

رئیس جمهور احمدزی: صلح و امنیت بدون همکاری مردم برقرار نمی گردد

کابل باختر 2عقرب
داکتر محمد اشرف غنی احمدزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز با شماری از بزرگان، متنفذین، جوانان، اعضای جامعه مدنی و وکلای ولایت هلمند در شورای ملی، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در ارگ انجام شد، حاجی شاه آغا، انجنیر عبدالمنان بهیر و مطیع الله بهیر به نمایند گی از دیگران صحبت کردند و مشکلات مردم ولایت هلمند را در عرصه های مختلف به رئیس جمهور کشور بیان نمودند.
آنان پیروزی داکتر اشرف غنی احمدزی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفتند و اطمینان دادند که از برنامه های ملی رئیس جمهور کشور حمایت می کنند.
حاجی شاه آغا در صحبت هایش از موجودیت فساد در ادارات دولتی شکایت کرد و از رئیس جمهور خواست تا آرمان های مردم افغانستان بخصوص مردم ولایت هلمند را در راستای تامین صلح، تطبیق عدالت و فساد زدایی بر آورده سازد.
وی با تاکید بر اینکه دست ظالمان و مفسدین باید کوتاه گردد، گفت که ما اداره شفاف و حسابده می خواهیم و انسانهای آلوده به فساد را قبول نداریم.
حاجی شاه آغا گفت که در قلب های ما جایی برای جنگ و خصومت وجود ندارد، ما صلح می خواهیم زیرا با صلح می توانیم، امنیت، برادری، دوستی، قانون و اداره خوب را به میان میآوریم.
متعاقباً انجنیر عبدالمنان صحبت کرد و خواستها و پیشنهادات مردم ولایت هلمند را در عرصه های حکومتداری خوب، تطبیق پروژه های زیربنایی در ولایت هلمند بر اساس نیازمندی های مردم، ترویج کشت زعفران، مکانیزه شدن زراعت، ایجاد مدارس دینی در ولسوالی ها، استخراج معادن مرمر و رخام به طور فنی و جلوگیری از قاچاق آن و نصب توربین های برق بالای بند کجکی، مطرح کرد.
وی همچنان خواستار برداشتن گام های جدی در زمینه تامین صلح و امنیت، بررسی مجدد دوسیه های محبوسین ولایت هلمند، رفع کمبود استادان و اعمار مکاتب، اعمار تعمیر پوهنتون هلمند، جلوگیری از واردات ادویه جات بی کفایت و تجهیز لابراتور ها نیز گردید.
در این دیدار مطیع الله به نمایند گی از جوانان ولایت هلمند نیز صحبت کرد و خواستار توجه دولت در زمینه بهبود وضعیت معارف و اعطای بورس های تحصیلی به جوانان ولایت هلمند گردید.
داکتر محمد اشرف غنی احمدزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پس از استماع مشکلات مردم ولایت هلمند با اشاره بر اینکه حکومت در زمینه رفع مشکلات مردم آن ولایت اقدامات جدی خواهد کرد، گفت که ولایت هلمند در جمله چهار ولایتی است که بزودی برای رفع مشکلات آن، اقدامات جدی و همه جانبه خواهیم کرد.
رئیس جمهور از بزرگان و متنفذین ولایت هلمند خواست که یک جرگه ای از مردم آن ولایت را برگزار کنند تا در مشورت با آنها به تمام مشکلات مردم ولایت هلمند رسیده گی صورت گیرد.
رئیس جمهور احمدزی تامین صلح و ثبات را در کشور نیاز مبرم مردم افغانستان دانسته، گفت که صلح و امنیت بدون همکاری مردم برقرار نمی گردد. وی یکبار دیگر از علمای ولایت هلمند و سایر علمای کشور خواست تا صدای صلح را از منابر مساجد بلند کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا