گزارش ها

نمایندگی های کابل بانک ونیاز مدیریت دقیق امنیتی!

کابل باختر  31 ثور
شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا روز گذشته شاهد حمله تروریستی بر نمایندگی کابل بانک در آن شهر بود که منتج به شهادت دو محافظ  امنیتی آن بانک و زخمی شدن  اضافه از سی نفراز  مراجعین شد.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد: منابع امنیتی  در ولایت پکتیا وضعیت صحی شش نفر از زخمی شدگان را نگران کننده گفته اند که غرض مداوا به کابل فرستاده شده اند.
حمله ذریعه سه تروریست صورت گرفت که بعد از درگیری دو ساعته با نیروهای امنیتی از پا در آمدند.
حمله بر نمایندگی کابل بانک در ولایت پکتیا یک حرف تازه نیست ،نمایندگی های این بانک ،قبلا نیز در چند ولایت دیگر هدف حملات تروریستی قرار گرفته اندکه طالبان در آنها  ادعا مسوولیت کرده اند.
تمرکز گروه های تروریستی بر نمایندگی های کابل  بانک به این دلیل است که بانک یاد شده مامور توزیع معاش مامورین دولتی ( ملکی و نظامی) بوده وگروه های تروریستی غرض ضربه زدن به ظرفیت های دولتی بیشتر مامورین را درنمایندگی های کابل بانک هدف قرار داده اند.
قبلا ،نمایندگی های این بانک در شهر های ترینکوت ارزگان، لشگر گاه هلمند، شهر جلال آباد … شاهد حملات تروریستی بوده اند که باعث بروز تلفات به افراد ملکی و مراجعین آن شده است.
با آنکه نمایندگی های کابل بانک در شهر های کشور منجمله کابل، به گونه یی محافظت میشوند مگر این تدابیر  نتوانسته از حجم نگرانی های مراجعین این بانک بکاهد، زیرا مراجعین کابل بانک در مرکز و لایت های شامل اقشار مختلف مردم اند  که نمیتوان برای جلوگیری از ورود اشخاص قیود وضع کرد مگر آنکه برای بهبود واصلاح  امور اندیشید وحجم خطر ونگرانی ها راکاهش داد.
این نگرانی ها بیشتر در میان مامورین دولتی که حقوق ماهوار خود را از کابل بانک دریافت می نمایند، بیشتر است.
آنها به منظور آنکه بتوانند زود تر به حقوق شان دسترسی داشته  باشند ودر عین حال از ازدحام و نگرانی های امنیتی کاسته شود در گام نخست بر تادیه معاش شان چون گذشته به گونه مستقیم از طریق ادارات مربوط تاکید دارند . اگر در این قسمت ملحوظات در میان است باید بانک برای تامین امنیت کارکنان دولت وسایر مراجعین آن بانک ،برنامه ریزی های بیشتر نماید یکی از این تدابیر میتواند ازدیاد ماشین های ام تی ام باشد.
بانک باید کار گیری از چنین ماشین را در ادارت دولتی ومحلات دیگر که  مصون دارند بیشتر سازد و برای هر اداره دولتی در اداره  مربوط  یک ماشین هی تی ام به کار گرفته شود
همچنان برای کاهش مراجعین وجلوگیری از ازدحام ،باید کابل بانک از  برخی خدمات خود عقب  نیشنی کند زیرا در بود یا نبود چنین خدمات ، این دولت است که بار مشکلات  وتاوان را که کابل بانک هر روز متحمل میشود جبران میکند .
شماری از مامورین دولت باگلایه از مقامات دولتی تاکید دارند  با وجود آنکه کابل بانک در محراق توجه و فعالیت های هراس افگنان است وتا اکنون چندین نمایندگی آن در ولایت ها،  هدف حملات تروریستی قرار گرفته است مگر برای جلوگیری از چنین حملات  و وقایع، کمتر کار صورت گرفته، چنین حملات پیهم بر نمایندگی های کابل ، بی اعتنایی مقامات را در حفظ  جان شهروندان، منجله مامورین ملکی و نظامی نشان میدهد.
مردم سوال میکنند چرا با وجود تهدید های امنیتی در برابر نمایندگی های کابل بانک هنوز هم بر تادیه حقوق ماهوار مامورین دولتی از طریق این بانک پافشاری وجود دارد؟
مردم در کنار آنکه  در این خصوص، منتظر یک پاسخ مناسب از مسوولان حکومت بخصوص وزارت مالیه اند توقع برخورد مسوولانه  و دلسوزانه مقامات را دارند زیرا مصئونیت شهروندان در هیچ گوشۀ کشور حتا اماکن عامه و موسسات عام المنفعه در امان نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا