سیاست

رئیس جمهور خطاب به کودکان و نوجوانان یتیم: با دیدن چهرۀ هر کدام تان، ارادۀ ما برای خدمتگذاری به وطن چندین برابر می شود

کابل باختر10 سنبله
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به سلسلۀ دیدارهایش با اقشار مختلف کشور به مناسب عید سعید اضحی، امروز با کودکان و نوجوانان پرورشگاه های مختلف شهر کابل دیدار کرد و عید سعید قربان را به آنان تبریک گفت.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در ارگ انجام شد و در آن بانوی اول کشور نیز حضور داشت، ابتدا فیض الله ذکی سرپرست وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین طی صحبتی، از رئیس جمهور و بانوی اول کشور که کودکان و نوجوانان یتیم را مورد تفقد و مهربانی قرار دادند، تشکر کرد.
فیض الله ذکی گفت که این خاطرۀ فراموش ناشدنی برای شماست، پس درس بخوانید، تا برای آینده کشور افراد وطن دوست، صادق و موفق به بار آیید.
ذکی در رابطه به بهتر شدن وضعیت پرورشگاه های کشور بخصوص توجه به تعلیم و تربیه کودکان یتیم، گفت که بازسازی و تجهیز پرورشگاه تهیه مسکن که  هزینه آن مبلغ ۷۰۰ هزار دالر می گردد، به مرحله دیزاین رسیده و به داوطلبی سپرده شده است و تا اخیر امسال پروسه بازسازی آن نهایی می شود.
وی همچنان گفت که تعمیر جدید پرورشگاه علاوالدین به بهره برداری سپرده می شود و بازسازی تعمیر سابق آن زیر کار است.
سرپرست وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین خاطرنشان کرد که بنابر سفارش بانوی اول کشور، با پوهنتون مورا تفاهم صورت گرفته است تا با تخفیف ویژه، دختران پرورشگاه علاوالدین را جذب کنند تا در آینده تحصیلات عالی شانرا در آنجا سپری نمایند.
سپس رئیس جمهور غنی صحبت کرد و ضمن تبریکی عید سعید اضحی به کودکان و نوجوانان پرورشگاه ها و مربیون آنان، گفت که امروز شما کودکان و نوجوانان پرورشگاه ها، با تبسم تان بزرگترین هدیه را برای ما دادید.
وی افزود: تبسم شما گنجی است که در روی زمین پیدا نمی شود و با دیدن چهرۀ هر کدام تان، ارادۀ ما برای خدمتگذاری به وطن چندین برابر می گردد.
رئیس جمهور خطاب به آنان گفت که شما آیندۀ افغانستان هستید و از فراموش نکنید که این وطن از شماست.
رئیس جمهور غنی گفت که اگر گذشته تان محصول شرایط بد این کشور بود، آینده به شما تعلق می گیرد که چگونه درس می خوانید و من یقین دارم که شما شخصیت های بزرگ بخاطر خدمت به وطن و مردم تان، به بار می آیید.# ذبیح علم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا