سیاست

رئیس جمهور غنی، هیات کانگرس امریکا را به حضور پذیرفت

کابل باختر 9 حمل
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه قبل از ظهر امروز با هیات کانگرس ایالات متحدۀ امریکا تحت ریاست خانم نانسی پلوسی دیدار کردند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در قصر گلخانۀ ارگ انجام شد، ابتدا رئیس جمهور غنی ضمن خوش آمدید به خانم نانسی پلوسی و هیات همراه اش، از تعهد و همکاری مردم، کانگرس و حکومت ایالات متحدۀ امریکا در قبال افغانستان، قدردانی کرد.
وی افزود که همکاری مشترک در راستای مبارزه با تروریزم و استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، ماحول مثبت را به وجود آورده است و امروز نسبت به هر زمان دیگر به اهداف خود نزدیک شده ایم.
رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد که بدون نظام مردم‌سالار، نظام دیگری در افغانستان نتیجه نمی دهد و مردم نیز خواهان آن بوده و از آن حمایت می کنند. وی افزود که حکومت وحدت ملی متعهد به برگزاری انتخابات ولسی جرگه، شوراهای ولسوالی ها و ریاست جمهوری می باشد.
در این دیدار داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی ضمن خوش آمدید به هیات متذکره، از همکاری ایالات متحدۀ امریکا با افغانستان در عرصه های مختلف، ستایش کرد و آن را در راستای سرکوب دشمن مشترک و رسیدن به اهداف، مفید خواند.
در مقابل خانم نانسی پلوسی رئیس هیات کانگرس ایالات متحدۀ امریکا، از رئیس جمهور بخاطر اینکه وی و هیات همراه اش را به حضور پذیرفت، تشکر کرده، گفت که دستآوردها و پیشرفت های سه سالۀ حکومت افغانستان مملو از امید بوده و با تطبیق برنامه های حکومت، صلح و ثبات در افغانستان تامین خواهد شد.
خانم پلوسی گفت که کشورش در راستای همکاری و مبارزه دوامدار برضد تروریزم متعهد است و منحیث متحد استراتیژیک در کنار افغانستان باقی خواهد ماند.
در این دیدار هر دو جانب در مورد پروسه صلح، حضور فعال زنان در بخش های مختلف، رشد اقتصادی، سرمایه گذاری، نقش سکتور خصوصی، صادرات و واردات، ترانزیت، همکاری های منطقه یی، تطبیق پروژه های بزرگ منطقه یی، انتخابات و مبارزه علیه فساد و مواد مخدر نیز بحث و تبادل نظر کردند.# جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا